کد مطلب: 165724
 
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۳
سمنان- رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش پرورش با بیان اینکه آموزش مجازی ۳۰ تا ۴۰ درصد در انتقال مفاهیم اثرگذار است، گفت: آموزش‌های مجازی در بهترین حالت، کیفیت لازم را ندارد.
 

به گزارش ایران خبر، فرهاد کریمی عصر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی اداره کل آموزش‌وپرورش سمنان با موضوع بازگشایی مدارس ضمن بیان اینکه ماهیت تعلیم و تربیت فرایند تعاملی و دو جانبه و داد و ستدی که از سوی دانش‌آموز و معلم صورت می‌گیرد و باید پیوسته زنده در حال عمل باشد، ابراز داشت: اگر این امر صورت نگیرد یعنی آموزشی نیز شکل نگرفته است مطالعات نشان می‌دهد که آموزش‌های مجازی حداکثر ۳۰ الی ۴۰ درصد در انتقال مفاهیم نقش دارد.

وی بابیان اینکه بخش قابل توجهی از آموزش‌ها در تعاملات زنده است، افزود: اساساً اگر دانش‌آموز با معلم در تعامل نباشد رشد اخلاقی و فکری او به شدت دچار واپس رفتگی می‌شود بنابراین در آموزش‌وپرورش ناگزیر به آموزش‌های حضوری نیازمند هستیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش پرورش با بیان اینکه تجربه این ۱۹ ماه شروع پاندومی کرونا و تعطیلی مدارس نشان داد آموزش‌های مجازی در بهترین حالت کیفیت لازم را ندارد، ابراز داشت: طی این مدت ۵۳ هفته آموزشی مفید را از دست دادیم ایران در بین کشورهای دنیا یکی از کشورهای با بیشترین تعطیلات مدارس بوده است.

کریمی ضمن بیان اینکه با تعطیل کردن مدارس کشور با خسارات سنگین مواجه می‌شود، تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهد اگر دانش‌آموز پنج‌تا هفت ماه از کلاس درس عقب بماند احتمال ترک تحصیل اون فرد به سه برابر افزایش خواهد یافت و ۳۰ الی ۴۰ درصد درآمد اقتصادی خودش را تا ۲۰ سال آینده از دست خواهد داد و این منجر به خسران برای کشور می‌شود.

وی بابیان اینکه فرهنگ ما با آموزش مجازی همسو نیست چراکه هنوز نتوانستیم دانش‌آموز را خود تنظیم بار بیاوریم، افزود: به دنبال بازگشایی تدریجی هستیم تا خود فرایند آموزش را شاهد باشیم در وهله نخست سلامت دانش‌آموز مهم است که با رعایت پروتکل‌ها یادگیری انجام می‌شود.

منبع : خبرگزاری مهر