وی افزود: به دلیل تحریمها امکان تولید یا واردات اتوبوس به داخل کشور میسر نیست، بر این اساس سیاست وزارت کشور در این خصوص بازسازی اتوبوسها با اعطای تسهیلات حمایتی است. در سال های گذشته موضوع خروج ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده در دستور کار بود، اما به دلیل مشکلات اخیر این رویه تغییر پیدا کرده و موضوع بازسازی اتوبوسها از طریق اعطای تسهیلات و یارانه در دستور کار قرار گرفته است.
معاون استاندار مرکزی افزود: در حال حاضر بهترین راهکار تقویت ناوگان اتوبوسرانی موضوع نوسازی است، چراکه اگر اتوبوس در داخل کشور هم تولید شود با اعتبارات موجود امکان خرید وجود ندارد.
وی ادامه داد: طرح نوسازی اتوبوسها در اراک نیز مطرح شد، اما هنوز اقدام عملی برای بازسازی آن صورت نگرفته و ساوه از جمله شهرهایی است که در این راستا بطور جد ورود پیدا کرده و نیاز است تا کلانشهر اراک نیز در اولویت قرار گیرد.
زندیه وکیلی توسعه بخشهای خدماتی را مطالبه جامعه دانست و گفت: در این شرایط بد مالی شهرداری و شورا باید با همفکری و همافزایی، نیازسنجی و مطالبات مردم را اولویت بندی کرد. هزینه کرد هدفمند با توجه به نیازهای اصلی مردم ضروری است و هزینه کرد باید متناسب با منابعی که محدود است در مسیر واقعی و به صورت کارشناسی و برنامه محور انجام شود.
وی در خصوص ایجاد مسیر اختصاصی دوچرخه سواری در ساوه نیز گفت: از نشانه های توسعه در کشورهای پیشرفته توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی در کنار تامین سلامت مردم است بر این اساس استفاده از دوچرخه و پیاده روی در جامعه برای حفظ سلامت شهروندان ضروری است. به نظر می رسد با ایجاد بستر مناسب و فرهنگ سازی بتوان این ویژگی را در سطح جامعه نهادینه کرد.
معاون استاندار مرکزی افزود: استفاده از دوچرخه موجب خواهد شد که شهروندان کارهای روزمره خویش را به راحتی انجام دهند و نقش موثری در کاهش آلودگی هوا، ترافیک شهری و سلامت مردم دارد.