کد مطلب: 155069
 
تاریخ انتشار : شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۹
ثریا دارابی یکی از موسسین وب‌سایت بسیار موفق «زَدى»در حوزه‌ی مد و فشن و از اهالی فن در زمینه‌ی بازاریابی دیجیتال و تکنولوژی است.
 
به گزارش ایران خبر، ثریا دارابی یکی از موسسین وب‌سایت بسیار موفق «زَدى»در حوزه‌ی مد و فشن و از اهالی فن در زمینه‌ی بازاریابی دیجیتال و تکنولوژی است.
 
«ثریا دارابی»، متولد سال ۱۳۶۲ در اهواز، مدرک تاریخ هنر خود را در سال ۲۰۰۵ از دانشگاه جورج‌تاون گرفت و بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی، یکی از مدیران بازاریابی نیویورک‌تایمز شد.
 
 «دارابی» در ۲۳ سالگی اولین و جوان‌ترین مدیر مشارکت‌های دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی در نیویورک‌تایمز بود و در این شغل، به توسعه‌ی استراتژی‌های مربوط به مدیران در رسانه‌های دیجیتال و اجتماعی می‌پرداخت.«ثریا دارابى» یکى از سى زن پیشتاز جهان در دنیاى تکنولوژى است،
 
در نیویورک تایمز به عنوان مدیر امور مشارکت دیجیتال و بازاریابى براى رسانه هاى اجتماعى شروع به کار کرد و در این شغل، به توسعه‌ی استراتژی‌های مربوط به مدیران در رسانه‌های دیجیتال و اجتماعی می‌پرداخت. شاید به همین دلیل است که حالا او را به عنوان یکی از پیشروان حوزه‌ی دیجیتال در جهان پذیرفته‌اند.
 
«دارابی» اطلاعات فوق‌العاده‌ای در زمینه‌ی مصرف‌گرایی دیجیتال و استفاده از تکنولوژی به هدف ارتقای کارایی، اعتبار و رشد دارد. استراتژی‌هایی که او برای دیجیتالی کردن نیویورک‌تایمز به کار بست هنوز هم در حال استفاده هستند،
 
 اما موفقیت اصلى او در «فود اسپاتینگ» رقم خورد،وب‌ سایتى که « ثریا دارابى» راه اندازى کرده است ایده وب‌سایت از آنجا آمد که «دارابی» در سفری که به ژاپن داشت با خوراکی‌های متفاوت و جذابی روبرو شد و از آن‌های عکاسی کرد، اما در بازگشت از سفر دیگر مطمئن نبود نام خوراکی آمده در هر تصویر چیست یا آن را کجا چشیده است.
 
به همین دلیل، «دارابی» و یکی از دوستان او تصمیم به ساخت برنامه‌ای گرفتند که کار را برای علاقمندان به غذا آسان می‌کرد. این وب‌سایت به این صورت کار مى کند که افراد از تمامى نقاط جهان از غذاهایى که آماده مى کنند عکس گرفته و در این سایت به اشتراک مى گذارند.  
 
جای تعجب ندارد که «فود اسپاتینگ» با استقبال خوب مخاطبین روبرو شد و در همان سال اول فعالیت در لیست ۵۰ وبسایت برتر مجله‌ی تایم قرار گرفت و مجله‌ی Travel+Leisure هم آن را به عنوان یکی از برنامه‌های ضروری و فوق‌العاده برای سفر انتخاب کرد همچنین «فود اسپاتینگ» از سوی اپل و مجله‌ی اینترنتی وایردبه عنوان اپلیکیشن برتر سال اعلام شد.
 
 
 «دارابى» به‌ همراه دوست خود «مکسین بیدات» برند مد و فشن «زَدى» را پایه گذارى کرد. برندى که در زمینه شفافیت خط تولید و ارایٔه دهندگان محصولاتش بسیار موفق بوده است. دستاورد «ثریا دارابی» به عنوان یکی از موسسین «زَدى» ترکیب کردن تجارت الکترونیک، محتوای غنی رسانه‌ای و ارائه‌ی یک تجربه‌ی خرید متفاوت و خارق‌العاده به شکل کاملا یکپارچه است.
 
این وب‌سایت به کاربران خود نشان می‌دهد لباس‌هایشان چطور و به چه شکل تهیه می‌شوند – و در عین حال کالا‌هایی زیبا با کمترین تاثیر منفی روی محیط‌زیست را در کنار قیمت‌های عالی و تولید سریع ارائه می‌دهد.
 
در سال ۲۰۱۴، «دارابی» به عنوان یکی از «رهبران جوان سازمان اقتصادی جهان» انتخاب شد و از آن زمان بار‌ها به سخنرانی در این سازمان پرداخته است. در سال ۲۰۱۲، مجله‌ی Inc «دارابی» را یکی از «۳۰ مدیر برتر زیر ۳۰ سال» در جهان اعلام کرد و مجددا در سال ۲۰۱۵، مجله‌ی Fortune او را یکی از «۴۰ مدیر برتر زیر ۴۰ سال» خواند.
منبع : برترین ها