چرا ارز ترجیحی همچنان پابرجاست؟ تحلیل دلایل اقتصادی و سیاسی تداوم این سیاست
وی افزود: درباره اصل موضوع، دولت باید سیاستگذاری داشته باشد که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری اقدام کند تا نگرانیهای مردم رفع شود.
نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس، گفت: البته نگاههای متفاوتی درباره چگونگی اداره کردن صنعت خودرو وجود دارد و فعلاً صنعت خودرو کشور در دست دولت است. اما با توجه به سیاستها و تأکیدات مقام معظم رهبری که باید کار برای بخش خصوصی باز و تسهیل شود این خواستهها باید محقق شود. دولت سیزدهم باید براساس سیاستهای ابلاغی رهبری زمینه لازم را برای رسیدن به این مقصود فراهم کند.
نوروزی تصریح کرد: معتقدم باید رقابت در صنعت خودرو را به وجود بیاوریم، چراکه رقابت در داخل باعث ارتقای کیفیت خودروها و کاهش قیمت این محصول میشود. با نگاهی که از اول امام راحل و اکنون مقام معظم رهبری دارند که امور را باید به خودِ مردم واگذار کنیم در صنعت خودرو نیز باید دست بخش خصوصی را باز کنیم و این صنعت را به دست متخصصان آن بسپاریم تا دولت ناظر و مجری نباشد.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین صنعت خودرو بهتر است که به بخش خصوصی واگذار شود تا این صنعت رقابتی شود. در تولید هر محصولی اگر رقابت وجود نداشته باشد کیفیت آن محصول افزایش نمییابد و در سایه رقابت است که کیفیت و کمیت به موازات یکدیگر رشد میکنند.