وی با بیان اینکه شهرداری تهران همواره برای این افراد جایگاه ویژهای قائل بوده و در تلاش است حمایتهای خود را بیش از گذشته دنبال کند افزود: بخشهای فعال در موضوع حمل و نقل عمومی بواسطه نوع خدمات و سختی کار لحاظ شده، مورد توجه ویژه در مدیریت جدید شهرداری خواهند بود، به عنوان نمونه در حال حاضر "شرکت واحد اتوبوسرانی تهران" از نظر حقوق و مزایای دریافتی در بین ۴۵ شرکت و سازمان زیرمجموعه شهرداری تهران در رتبه چهارم قرار دارد و براساس آمار موجود در حال حاضر متوسط حقوق و مزایای ناخالص دریافتی ماهانه رانندگان و کارکنان شاغل در این شرکت ۱۶.۳ میلیون تومان است در حالی که متوسط حقوق ناخالص کارکنان شهرداری حدوداً ۱۳ میلیون تومان اعلام شده است.
وی با بیان اینکه البته در بخش خصوصی اتوبوسرانی در سالهای اخیر و به ویژه پس از اعمال محدودیتهای ناشی از کرونا، از طرفی بدلیل کاهش تعداد مسافر و درآمد رانندگان و از طرف دیگر افزایش هزینههای بهرهبرداری، فشار مضاعفی بر رانندگان این بخش وارد شده گفت: با دستور ویژه شهردار و حمایت شورای اسلامی شهر تهران، این معاونت با برگزاری جلسات هماهنگی با شرکت های خصوصی اتوبوسرانی برنامه جامعی را برای جبران هزینههای جابجایی مسافر از طریق پرداخت نقدی ما به التفاوت هزینه جابجایی مسافر ارائه کرده که به زودی به اجرا در خواهد آمد.
شفیعی ادامه داد: عدم حمایت دولت در سالهای گذشته و پرداخت نکردن سهم دولت در یارانه جابه جایی مسافر، فشار مضاعفی را بر شهرداری وارد کرده که امیدوارم با مذاکرات و تعاملات شکل گرفته اخیر، به زودی شاهد حمایت جدی دولت از توسعه و بهبود حمل و نقل عمومی شهری کشور و خصوصا پایتخت باشیم.