کد مطلب: 169033
 
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۷
معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران جزییات طرح تحول در نگهداشت شهر را بیان کرد و گفت: از طریق تماس‌های مردمی با سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷، ۳۴ هزار داده کسب کردیم که از این میان ۵۶ درصد مشکلات در حوزه خدمات شهری، ۱۷ درصد در حوزه امور اجتماعی، ۹ درصد در حوزه حمل و نقل، ۸.۸ در حوزه شهرسازی و ۸.۶ درصد در حوزه فنی و عمرانی بود.
 

به گزارش ایران خبر، صبح امروز حسین نظری مهمان صحن علنی شورای شهر تهران بود و در مورد طرح تحول شهرداری تهران در نگهداشت شهر توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: طرح تحول در نگهداشت شهر در ۲۵ مهرماه سال جاری توسط شهردار تهران ابلاغ شد و سعی کردیم از ظرفیت حداکثری پیمانکاران با توجه به بودجه مصوب سال جاری در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان و افزایش آراستگی شهر بهره‌ ببریم.

وی با بیان این‌که در ۸ آبان‌ماه این طرح برای اجرا به مناطق ابلاغ شد، اظهار کرد: از طریق تماس‌های مردمی با سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷، ۳۴ هزار داده کسب کردیم که از این میان ۵۶ درصد مشکلات در حوزه خدمات شهری، ۱۷ درصد در حوزه امور اجتماعی، ۹ درصد در حوزه حمل و نقل، ۸.۸ در حوزه شهرسازی و ۸.۶ درصد در حوزه فنی و عمرانی بود.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران اضافه کرد: اهم خدمات در حوزه خدمات شهری که در صدر داده‌های ما قرار دارد نظافت و شست‌وشوی مخازن و زیرمخزنی بود و بعد از آن تامین روشنایی، لایروبی انهار، شناسایی کودکان زباله‌گرد، ساماندهی معتادان، لکه‌گیری و آسفالت، رفع حفاظ‌های کارگاهی و غیره در حوزه‌های دیگر در صدر اهم خدمات قرار دارند.

نظری با بیان این‌که ارزیابی این طرح نیز براساس میزان تماس مردم در حوزه رضایتمندی با ۱۳۷ و ۱۸۸۸ اندازه‌گیری می‌شود، اظهار کرد: همچنین بررسی میدانی با معتمدین و شورایاران نیز در دستور کار قرار دارد و بعد از جمع‌بندی کلیات طرح موارد برای طرح دوم اصلاح می‌شود.

وی اضافه کرد: ما با همان بودجه سال ۱۴۰۰ که حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان بود سعی کردیم با بهره‌گیری از وضعیت قراردادی پیمانکاران‌ و جلب مشارکت اجتماعی خدمات را بیشتر کنیم اما جالب است بدانید که بیشترین هزینه‌ها در حوزه فنی و عمرانی می‌شود؛ اما بیشترین گلایه از حوزه خدمات شهری است که تنها ۲۹ درصد منابع در آنجا هزینه می‌شود.

منبع : خبرگزاری ايسنا