چرا ارز ترجیحی همچنان پابرجاست؟ تحلیل دلایل اقتصادی و سیاسی تداوم این سیاست
به گفته وی برای شهری که 8 میلیون خودرو و موتور سیکلت در آن تردد میکند، بالغ بر 5 هزار تقاطع دارای چراغ راهنمایی و رانندگی دارد و 20 میلیون سفر درونشهری در آن انجام میشود، مراکز کنترل متعددی وجود دارد، اما مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور عملیاتیترین آنها است که از طریق رصد دوربینهای سطح شهر، ترافیک و حوادث طول روز در ساعات مختلف به صورت یکپارچه مدیریت میشود و سازمانها و ارگانهای امدادی مثل آتشنشانی و اورژانس برای عبور از جریان ترافیک از طریق این مرکز هماهنگ میشوند.
سردار حمیدی در ادامه به نمودارهایی اشاره کرد که بخش حمل و نقل عمومی، تیمهای گشتی پلیس و ترددهای سطح شهر به صورت تحلیلی مورد بهرهبرداری قرار میدهند و اطلاعات آن از طریق یک داشیبود مدیریتی در اختیار مدیران بخشهای مختلف قرار میگیرد و تا وضعیت ترافیکی موجود را به صورت لحظهای، علمی و فنی سنجش و برنامهریزی کنند.
حمایت از مسیریابهای داخلی نیز خدمت دیگری است که مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور به افرادی که در طول روز از این مسریابها استفاده میکنند ارائه میدهد.
سردار حمیدی در این خصوص هم یادآور شد: برای انتخاب بهترین مسیر، این مرکز اطلاعات ترافیکی، محدودیتها و طرحهایی را که به دلایل مختلف توسط پلیس راهور انجام میشود در اختیار سامانههای مسیر یاب میگذارد تا راننده و یا کسی که میخواهد مسیر درستی را انتخاب کند حداکثر اطلاعات ترافیکی را داشته باشد.
علاوه بر این با آتشنشانی و اورژانس هم تلفن مشترک داریم و از طریق یک سامانه مشترک با مسیریابهای داخلی به صورت لحظهای در ارتباط هستیم تا اطلاعات دقیق از مساحت، طول و ساعات اوج ترافیک در زمانهای مختلف را به صورت لحظهای و تحلیل شده برای آنها ارسال کنیم.
/