وی ادامه داد: در سازمان حمایت، اولویت بر حمایت از حقوق مصرفکننده است. این سازمان روزانه قیمت ۹۲ کالا را رصد میکند و در بانک اطلاعاتی ثبت میشود، سپس براساس تغییرات قیمت چه از لحاظ کمبود کالا چه مازاد آن به تمام مراجع تولید، سیاستگذاری و مصرف اطلاعرسانی میشود.
مدیرعامل سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: وظیفه سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان ایجاب میکند که شش ماه قبل از تغییر قیمت در کالا با تحلیلهای کارشناسی و با رصد بازار به صورت مکتوب به واحدهای تأمینکننده امکان تغییر در قیمت این اقلام را انعکاس بدهد. در این رابطه در خصوص اقلامی همچون گوشت، پیاز و شکر هم سازمان حمایت با دستگاههای متولی مکاتبه کرد و احتمال تغییرات را گزارش داد و گفته شد برای تأمین این اقلام اقدام شود، ولی عدم توجه به تأمین این اقلام باعث گلهمندی مردم شد.
وی خاطرنشان کرد: بحث گرانفروشی نیز مطرح است که عده قلیلی از تحولات و تنشهای اقتصادی استفاده میکنند. وظیفه دیگر سازمان حمایت، برخورد با این افراد است و از مردم خواهشمندیم با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و گزارش بدهند. در خرید کالاها مردم باید مطالبه فاکتور کنند زیرا معیار سنجش گرانفروشی فاکتور است./ایسنا