ساوری عنوان کرد: وضعیت راه در استان کردستان نیازمند اهتمام و عنایت ویژه است، ما در کل با زیرساختهای راه با مشکل اساسی مواجه هستیم و نیازهای استان به لحاظ اعتباری و مالی از نقطه محدود فاصله دارد اما با وجود همه نارساییها عملکرد و اقدامات جامعه پیشگیری و انتظامی و راهداری منتج به کاهش آمار تصادفات جادهای است اما این نقطه مطلوب ما نیست.
وی افزود: نقش عامل جادهای سهم ۳۰درصدی در بروز تصادفات جادهای دارد که به نظر میرسد به دلیل اهتمام و عنایت ویژه این آمار از آمار کشوری بیشتر است..
مدیرکل پیشگیری وضعی قوه قضاییه ادامه داد: ۶۶ نقطه حادثه خیز در کردستان شناسایی شده که ۲۸ نقطه از آن بسیار حائز اهمیت است حادثهخیز است و بر اساس اولویت سه نقطه مورد پیگیری قرار بگیرد که کمربندی بهشت محمدی یکی از نقاطی است که به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
ساوری خاطرنشان کرد: از ۳۰ مورد فوتی تصادفات داخل شهری استان کردستان، ۲ مورد آن مربوط به کمربندی بهشت محمدی است.
مدیرکل پیشگیریهای وضعی قوه قضاییه تاکید کرد: سازمان شهرداری باید در حیطه مسئولیت خود بر اساس مصوبات شورای ترافیک مسئولیت اجتماعی خود را به صورت جدی انجام دهد و سازمان راهداری باید وظایف خود را طبق مصوبات ترافیکی به درستی انجام دهد.
ساوری با ذکر دو نکته مهم در بحث کاهش تصادفات در محور کمربندی بهشت محمدی عنوان کرد: نصب تابلو و علائم هشدار دهنده و دوربرگردانهای ایمن میتواند در کاهش تصادفات تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی در پایان یادآور شد: با حذف دوربرگردانهای ناایمن در کمربندی بهشت محمدی و ایجاد دو دور برگردان ایمن در این نقطه میتوان از بروز بسیاری از تصادفات جلوگیری کرد.