به گزارش
ایران خبر، درحالیکه تنها چند هفته از رکوردگیری بوگاتی شیرون در ثبت زمان 41.96 ثانیه میگذرد، ابرخودروی مشهور سوئدی توانست با اختلاف قابل توجه 5.5 ثانیهای، زودتر از شیرون به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت برسد و ایست کامل داشته باشد. از سویی دیگر، کونیگزگ آگرا RS نهتنها توانسته سریعتر از شیرون به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت برسد، بلکه در ترمزگیری هم بهتر عمل کرده است؛ چرا که ظرف 26.88 ثانیه به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت و در زمان 9.56 ثانیه به سکون کامل رسیده است تا مجموعا، به رکورد باورنکردنی 36.44 ثانیه برسد.
به گزارش آریا بازار به نقل از ایران، شگفتیهای کونیگزگ آگرا RS به پارامترهای زمانی ختم نمیشود؛ چراکه در مسیر نسبتا کوتاهی رکوردشکنی خود را ثبت کرده است. این خودرو برای رسیدن به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت، 1958 متر و برای ایست کامل، مسافت 483 متر داشته است. برای درک این رکورد و مسافت آن، باید توجه داشت که خودرویی با سرعت 400 کیلومتر بر ساعت، در هر ثانیه 111 متر از مسیر را میپیماید که بیشتر از طول زمین فوتبال است.
روز گذشته رانندهی جسور شرکت خودروسازی کونیگزگ، نیکلاس لیجا، موفق به ثبت رکورد تاریخی خود با مدل آگرا RS شد. این رانندهی فنلاندی، در فرودگاهی واقع در دانمارک موسوم به واندل که در جنگ جهانی دوم با کاربرد نظامی ساخته شده است، پشت فرمان ابرخودروی سوئدی نشست. این رکوردگیری با دستگاههای مدرن زمانسنج و سرعتگیری مثل AiM EVO 5 و AiM GPS 08 ثبت شد و بهجز تنظیم دستی بالچهی عقب، هیچ تغییری در جزئیات فنی خودروی کونیگزگ آگرا RS نداشت. بر اساس اطلاعات دستگاههای اندازهگیری، جالب است بدانید که نیکلاس لیجا، در حین رکوردگیری به سرعت 403 کیلومتر بر ساعت رسیده بود.
شرکت کونیگزگ اعلام کرده است این رکوردگیری به سفارش یکی از مالکان خودروی آگرا RS انجام شده است؛ چرا که این کلکسیونر متمول، علاقهمند مقایسهی تواناییهای ابرخودروی کونیگزگ با دیگر سازندگان سوپراسپرت بوده است. به همین دلیل، خودروی مورد آزمایش بلافاصله پس از رکوردگیری به آمریکا و دست صاحب اصلی خود بازگردانده خواهد شد.
جالب است بدانید نسخهی RS از کونیگزگ آگرا، با نهایت قدرت 1341 اسب بخار عرضه میشود که در مقایسه با بوگاتی شیرون و پیشرانهی 1400 اسب بخار آن، کمی ضعیفتر است. از دیگر برتریهای ابرخودروی سوئدی، میتوان به امکان اضافه کردن میلههای حفاظتی اتاق اشاره کرد که امنیت خودرو، در صورت چپ شدن هنگام سرعتهای بالا را افزایش میدهد.
فراموش نکنیم، رکوردگیری کونیگزگ آگرا RS در فرودگاهی قدیمی و مربوط به دوران جنگ جهانی دوم انجام شد که سطحی ایدهآل نداشت و دستاندازهای مختصر اما متعددی در آن دیده میشد. بنا به ادعای کونیگزگ، سطح مسیر باعث شد دستگاههای اندازهگیری، هرزگردی چرخها در دندهکشیهای اول، دوم و سوم را ثبت کنند. این موضوع نشان میدهد که رکورد ثبتشده توسط آگرا، قابل بهبود خواهد بود. از سویی دیگر با توجه به قابلیتهای بالاتر محصول جدید کونیگزگ، ابرخودروی رگرا در مقایسه با آگرا، به نظر میرسد در آیندهی نزدیک شاهد رکوردهای جالب توجه این مدل نیز خواهیم بود.
در پایان این مطلب، بینندهی فیلم کوتاهی باشید که توسط سباستین فون کونیگزگ، برادر مالک کونیگزگ، از رکوردشکنی تاریخی مدل آگرا تهیه شده است.