کد مطلب: 169272
 
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۰
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: آموزش و پرورش استثنایی گامی اساسی و پایدار برای رسیدن به عدالت آموزشی ترجیحی است.
 

به گزارش ایران خبر، به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی در سفر به شهرستان ابهر استان زنجان در دیدار با امام جمعه این شهرستان، با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی از سال ۱۳۷۰ است، گفت: این سازمان ۱۵۰ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه را در ۷ طیف و در ۱۷۰۰ مدرسه خاص و ۲۱ هزار مدرسه پذیرا پوشش می‌دهد.

حسینی با بیان اینکه محور اصلی عدالت اقتصادی و اجتماعی، عدالت آموزشی است، گفت: وظیفه اصلی نظام تعلیم و تربیت تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی است و آموزش و پرورش استثنایی گامی اساسی و پایدار برای رسیدن به عدالت آموزشی ترجیحی است.

معاون وزیر با بیان اینکه در جامعه باید تغییر نگرش نسبت به دانش آموزان استثنایی ایجاد شود، گفت: تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی در ابعاد گوناگون ویژگی‌های خاصی می‌طلبد و باید مناسب سازی های لازم در ابعاد فضا، تجهیزات، منابع انسانی برای این دانش آموزان انجام شود.

حسینی یکی از مأموریت‌های آموزش و پرورش استثنایی را توان بخشی دانش آموزان استثنایی دانست و گفت: تربیت بدنی و ورزش از ضروریات دانش آموزان استثنایی است که علاوه بر جنبه سلامت این دانش آموزان جنبه توان بخشی نیز دارد.

وی افزود: با رویکرد تسهیل ورزش دانش آموزان استثنایی در ۳۱۰ مدرسه استثنایی کشور، امکان ساخت سالن‌های ورزشی درون مدرسه‌ای وجود دارد که ساخت این سالن‌ها در برخی مدارس آغاز شده است.

شایان ذکر است؛ در این سفر سالن ورزشی چند منظوره، خاص دانش آموزان استثنایی در شهرستان ابهر به بهره‌برداری رسید.

منبع : خبرگزاری مهر