پایگاه خبری ایران خبر 23 شهريور 1398 ساعت 22:22 https://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/138866/نحوه-شکل-گیری-خط-تهران-کرج-اشتباه -------------------------------------------------- عنوان : نحوه شکل‌گیری خط تهران-کرج اشتباه بود -------------------------------------------------- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بارها به مسؤولان وزارت راه و شهرسازی نامه نوشته‌ و اصرار کردیم که خط مترو تهران - کرج را تحویل بگیرند، ولی این کار را نمی کنند. متن : به گزارش ایران خبر، محسن پورسیدآقایی در سومین جلسه حمل و نقل و ترافیک استان تهران با موضوع توسعه خطوط ریلی و بررسی احداث متروی اسلام‌شهر اظهار داشت: طرح جامع ریلی تهران جمع‌بندی شده است و مراحل اجرایی آن نیز آغاز شده است. وی ادامه داد: در خصوص خطوط متروی تهران که به یازده خط افزایش یافت، پوشش خیلی خوبی برای همه مناطق درنظر گرفته‌ایم و بخش‌هایی از تهران که در حال حاضر تحت پوشش خطوط مترو نیستند، در این طرح تحت پوشش قرار می‌گیرند. پورسیدآقایی درباره خط تهران - کرج نیز اظهار داشت:‌ نحوه شکل‌گیری این خط اشتباه بوده است و اصل طرح این نبوده که یک خط مترویی از کرج به تهران بیاید و بعد مسافران آن سوار خط دیگری شوند. وی تأکید کرد: وظیفه طراحی خطوط حومه‌ای مترو با شهرداری تهران نیست و ما مسئولیتی در این زمینه نداریم. براساس قانون، طراحی خطوط حومه‌ای برعهده راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی است. معاون شهردار تهران ادامه داد: بنابراین مسئولیت تأمین حمل و نقل حومه‌ای بر وزارت راه است و برای اینکه خطوط مترو در داخل تهران و حومه به صورت واحد انجام شود، بنابراین مشاور طرح‌های حومه‌ای نیز همان مشاوری بود که طرح‌های داخل تهران را انجام داده است و در این خصوص با راه‌آهن همراهی داشتیم تا نسبت به طراحی خطوط متروی شهری و حومه‌ای و اتصالات آن اقدام کند. وی گفت: طراحی خطوط حومه‌ای شهر تهران برعهده شهرداری تهران نیست و وزارت راه و شهرسازی متولی شهرهای اطراف تهران است. پورسیدآقایی ادامه داد: ما بارها به وزارت راه اصرار کرده‌ایم و نامه نوشته‌ایم که خط تهران - کرج را تحویل بگیرند که تحویل نگرفتند. وی افزود: شهرداری تهران نمی‌تواند قطارشهری همه شهرها را تحت نظر بگیرد، بلکه کمک می‌کنیم که طرح یکپارچه‌ای پیش برود. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان داشت:‌ما مطالعات محیط زیستی را در فازهای مختلف توسعه مترو در نظر گرفته‌ایم و در فاز دوم طراحی، دیگر جزئیات خطوط مترو مشخص می‌شود.