۴۸
 
همه چیز درباره پرونده قاری مشهور قرآن؛

سیر تا پیاز ماجرای "سعید طوسی"

کد مطلب: 73196
 
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۲
سعید گندم نژاد طوسی از اساتید تلاوت قرآن که از شاخص ترین قاریان کشور به حساب می آید متهم به عمل خلاف عفت عمومی و تشویق به فساد شده است.
 
اتهام سنگین به یک قاری  برجسته قرآن در روزها گذشته بازتاب گسترده ای در افکار عمومی داشته است. سعید گندم نژاد طوسی از اساتید تلاوت قرآن  که از شاخص ترین قاریان کشور به حساب می آید متهم به عمل خلاف عفت عمومی و تشویق به فساد شده است. اتهام هایی که در یکی از آن ها قرار منع تعقیب برای او صادر شده است و در دومی (تشویق به فساد) پرونده همچنان باز است. 

به گزارش ایران خبر ، این توضیحات را محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه پس از  چند روز انتشار اخبار و شایعات پیرامون سعید طوسی مطرح کرد. او در نشست خبری  روز گذشته خود توضیحاتی ارائه داد و گفت: «رسیدگی به شکایتی که صورت گرفته طبق روال در حال بررسی است و هنوز مراحل رسیدگی نهائی نشده است. در مرحله اول یکی از شکات در مسئله خلاف عفت عمومی شکایتی مطرح کرد که برای این مورد قرار منع تعقیب صادر شد که این حکم قطعی شده است.»

اژه ای تعداد شاکیان را چهار نفر عنوان کرد.

سخنگوی قوه قضائیه  گفت: «در مرحله دوم ادعای دیگری مطرح شد و موضوع تشویق به فساد مورد رسیدگی قرار گرفت که برای این موضوع نیز قرار منع تعقیب صادر شد، اما پس از اعتراض براساس قرائن و شواهد قرار منع تعقیب لغو و رسیدگی به پرونده ادامه پیدا کرد و در حال حاضر موضوع تشویق به فساد مراحل خود را طی می‌کند و هنوز به مراحل نهایی نرسیده است.»

محسنی اژه‌ای تاکید کرد که  "علاوه بر دادسرا این پرونده به قاضی خبره و متدینی برای مشورت ارجاع داده شد که اهمالی صورت نگیرد که این قاضی مطرح کرد که اتهامات ثابت نشده، اما با این حال هنوز پرونده در حال رسیدگی است."

اما معاون اول قوه قضائیه پیش از این که درباره پرونده سعید طوسی سخن بگوید، مقدمه ای درباره این پرونده و پرونده های مشابه  آن بیان کرد.

او گفت: «برخی اتهامات اثباتش کار مشکلی است و کسی که شکایت می‌کند به دلیل اینکه ادله و شاهد ندارد و تنها با اظهارات شاکی و تحقیقاتی که صورت می‌گیرد به نتیجه می‌رسد نهایتا با علم قاضی حکمش صادر می‌شود؛ هر چند ممکن است حق با شاکی باشد، اما ممکن است اثبات نشود.»

سخنگوی قوه قضائیه افزود: «در رابطه با پرونده‌های مربوط به عفت عمومی قانونا و شرعا امکان ریز شدن و تحقیقات جزئی در آن وجود ندارد؛ چرا که در برخی از اتهامات منافی عفت، ضابط حق ورود ندارد و در جریان رسیدگی به پرونده، دادگاهی با چند قاضی تشکیل می‌شود و ایشان سوالاتی را در خصوص پرونده مطرح می‌کنند.»
سعید طوسی قاری مراسم افتتاحیه مجلس دهم بود
سعید طوسی کیست؟
سعید گندم نژاد طوسی متولد 1349 در تهران است. او از یک‌سالگی به مشهد رفته و از پنج‌سالگی فعالیت‌های قرآنی خود را آغاز کرد.

 او  قاری بین‌المللی قرآن، کارشناس شورایعالی قرآن، آموزگار کلاس‌های قرآن با تمرکز بر آموزش نوجوانان است.

سعید طوسی بارها برنده مسابقات قرائت قرآن در کشورهای مختلف شده است.

او نفر اول مسابقات بین‌المللی سوریه ۱۳۷۲، نفر اول مسابقات بین‌المللی مالزی ۱۳۷۷، نفر اول مسابقه کشوری ابتهال و دعا، نفر اول مسابقات کشوری قرائت قرآن ۱۳۷۹ است.

او در مراسم‌های رسمی مختلفی چون افتتاحیه مجلس دهم، مراسم احیای شب‌های قدر در مصلای تهران به قرائت قرآن پرداخت. 

او از اعضای شورای عالی قرآن کشور است.
ماجرای اتهام
برای اولین بار در خرداد ماه امسال برخی رسانه ها از وجود پرونده علیه سعید طوسی به دلیل اعمال منافی عفت خبر دادند. این اخبار آن چنان مورد توجه قرار نگرفت تا اینکه اوایل مهر ماه یکی از رسانه های خارج از ایران اتهامات سنگینی علیه او مطرح کرد.

این اتهامات بازتاب گسترده ای در شبکه های مجازی داشت. برخی شاکیان این پرونده نیز گفت و گوهایی با رسانه های خارج از ایران داشته اند که درآن ادعاها و اتهامات خودر را علیه سعید طوسی مطرح کردند. در واکنش به این اتهامات سعید طوسی دو بیانیه صادر کرد و همه ادعاها را رد کرد.

او در بیانیه اول که روز پنج شنبه صادر کرد نوشت: «این‌جانب سعید طوسی، شاگرد و خادم قرآن کریم، شایعاتی مبنی بر دستگیری خود به جرم‌های مختلف با آمار و اعداد عجیب و غریب و داستان‌های متناقض و سراپا کذب شنیدم که گویا از طریق برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های یهودی به طور هماهنگ و با کمک برخی از ایادی خود در داخل و یا خارج مستندسازی شده و با ارتباط‌دادن آن به ساحت مقدس قرآن و جامعه قرآنی و نیز شخص مقام معظم رهبری ناخواسته پرده از مقاصد شوم و خباثت‌آلود خود برداشته‌اند.»

سعید طوسی خطاب به مقام معظم رهبری نوشته است: «رهبرا! سلام و درود بر تو و صلابتت. هیبتت مستدام که دشمنانت چنان خار و زبون شده‌‌اند که چون در مقابل اقتدار و نفوذ کلامت درمانده گشته‌‌اند، فرصت را غنیمت شمرده و توطئه‌های ناجوانمردانه خود را با بهانه قراردادن من، متوجه مقام ولایت سازند! شرمسارم که قرعه آنان به نام من افتاد و مرا بهانه تهمت و تخریب کرده‌‌اند و درعین‌حال، سرفرازم از اینکه مرا قاری محبوب شما می‌خوانند.»

اما او در همان روز بیانیه دومی نیز صادر کرد. تا کاملا اتهامات را رد کرده باشد.

او در این بیانیه نوشت: «مستندات و اظهارات ارائه شده در سایت‌ها و برنامه‌ها و نمایش‌های تلویزیونی، سراسر کذب و جعلی است و به درد همان فیلم های سینمایی می‌خورد.»

او تاکید کرد که "اینجانب تاکنون به دلیل جلوگیری از هتک آبروی جامعه قرآنی سکوت کرده‌ام، اما از این پس به همین دلیل و برای حفظ حیثیت خود در جامعه قرآنی در مقابل این هتاکی ها و پرده دری‌ها، اقدامات قانونی خود را از طریق محاکم صالحه قضایی انجام خواهد داد. "

یک روز پس از انتشار این دو بیانیه از سوی خبرگزاری قرآن (ایکنا)، همین خبرگزاری خبری را منتشر کرد که از اقدامات تازه شاکیان پرونده حکایت داشت.

به گزارش خبرگزاری قرآن در روز جمعه، براساس اعلام یک منبع آگاه، شاکیان پرونده سعید طوسی در حال تهیه نامه ای به رییس قوه قضائیه هستند که درآن ضمن اعلام برائت از رسانه های معاند، رسیدگی به پرونده را خواستار شده اند.

این خبر نیز بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت و باعث شد که حساسیت افکار عمومی به این موضوع افزایش یابد.
معاون وزارت ارشاد برای اولین بار  تشکیل پرونده سعید طوسی را تائید کرد
واکنش های جامعه قرآنی
اما در حاشیه تمام این اتفاقات واکنش هایی نیز به آن صورت گرفت. واکنش هایی که بر اهمیت موضوع افزود. روز پنجشنبه، معاون قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در یادداشتی که در «تابناک» منتشر شده، از شاکیان پرونده درخواست کرد تا صبوری و متانت پیشه کنند تا به نتیجه برسند. با این یادداشت اصل وجود پرونده قضایی در این باره تائید شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این یادداشت نوشت: «صرف‌نظر از ماهیت موضوع و وقوع یا عدم وقوع جرم که کاملاً به حوزه قضائی مربوط است، انتشار آن مصداق اشاعه فحشا می‌باشد.»

او در عین حال تاکید کرد که «خطای» افرادی چون روحانیون و قاریان قرآن « ناخودآگاه باورهای دینی مردم را تضعیف می‌کند».

حشمتی همچنین از مردم خواست: «در این‌گونه حوادث ضمن خودداری از انتشار، اجازه ندهند نسبت به مقدسات به‌ویژه قرآن کریم و خادمان قرآن سوءبرداشتی پیش آید.»
 
عباس سلیمی، قاری قرآن از انتشار ادعاها علیه طوسی انتقاد کرد
اما دو واکنش دیگر نیز از جامعه قرآنی کشور مورد توجه قرار گرفت. عباس سلیمی، از قاریان مشهور، ضمن حمله شدید به  رسانه ای که این ادعاها را علیه سعید طوسی مطرح کرده بود در عین حال اعلام کرد که قوه قضاییه باید «هر متخلفی را بازخواست کند».

محسن موسوی‌بلده، دیگر قاری مشهور، نیز از جامعه قرانی خواست که «جریان خروج از این فتنه را مدیریت کند». او تاکید کرد "اتفاقی که رخ داده است فارغ از صحت و سقم آن، واقعاً وجدان همه جامعه به خصوص جامعه قرآنی را به شدت جریحه دار کرده است."
 
محسن موسوی بلده خواستار بررسی پرونده خارج از نوبت شد
موسوی بلده در عین حال خواستار آن شده که این پرونده به عنوان یک «پرونده حساس» قضایی، «خارج از نوبت» رسیدگی شود.

موسوی بلده عنوان کرد: «وقتی که حکم قضایی اعلام شد نیز همه باید در برابر آن تسلیم باشیم و گردن بسپاریم و به هر حکمی که باشد از محکومیت یا تبرئه، راضی باشیم.»

او به ایکنا گفت: «البته این را هم اضافه کنم در مقابل این همه چهره نورانی در جامعه قرآنی و شهدای بزرگواری که بسیار زیبا در عرصه تلاوت قرآن و عمل به آن درخشیدند، این اتفاق ناخوشایند ولو خدای نخواسته اثبات شود، باز هم نمی تواند آن ویژگی های مثبت را که این جامعه به برکت انس با قرآن از آن برخوردار است، خدشه دار کند.»

واکنش افکار عمومی
اما فارع از تمام بحث ها و واکنش ها مهمترین موضوعی که باعث شد این ماجرا در صدر اخبار ایران قرار گیرد، حساسیت ویژه افکار عمومی به آن بود. پس از مطرح شدن این ادعاها مردم در شبکه های اجتماعی خواستار روشن شدن قضیه شدند.

کامنت های اخبار مرتبط با این ماجرا در خبرگزاری قران (ایکنا) این موضوع را بیشتر روشن می کند. ایمان یکی از مخاطبان خبرگزاری ایکنا در ذیل یکی از اخبار این خبرگزاری خطاب به موسوی بلده نوشته است " باسلام خدمت استاد بزرگوار و ازاده لطفا به داد قران و جامعه قرانی برسید و با درخواست مجدانه از قوه قضاییه هرچه زودتر احقاق حق بفرمایید و ازطرف اساتید و بزرگان قرآنی نامه ای به قوه قضاییه بدهید."

اسماعیل یکی دیگر از مخاطبان این خبرگزاری در کامنتی آورده است "باید با عوامل انتشار خبر هم برخورد جداگانه ای شود. چرا که انتشار اتهام اثبات نشده از جهات شرعی و عرفی و اخلاقی امری ناپسند است."

یکی از مخاطبان سایت فرارو هم در اظهار نظری در این باره می گوید: «فارغ از آنکه ایشان گناهگار یا بی گناه باشد نباید از مقام معظم رهبری مایه بگذارد، حالا ایشان قاری بیت رهبری هم باشند چه ارتباطی دارد از مقام معظم رهبری خرج کنند ،البته اگر گناهکار باشد قوه قضاییه نباید دنبال ماست مالی پروند باشند یا آن را مشمول مرور زمان کند، که اینکار در نهایت به اعتماد عمومی بسیار ضربه می زند اگر ایشان گناهکار باشد و محکوم هم شود مطمئن باشید نگاه مردم نسبت به نظام قطعا مثبت تر خواهد شد و عمل این فرد را هم به حساب نظام و اسلام نمی گذارند، چرا که در هر صنف و گروهی ممکن است انسان فاسد باشد ولی اگر خدایی نکرده بی دلیل تبرئه شود، میخی بر تابوت اعتماد عمومی خواهد بود. البته وجود شاکیانی که عمدتا از خانواده های بسیار متدین و با اخلاق می باشند و کمترکسی است که با آبروی خود بازی کند این شکایتها خیلی نمی تواند بی دلیل باشد، چرا هر جور حساب می کنید یه جای کار می لنگد، یعنی این شاکیان بی دلیل بگویند به ما تجاوز شده است قطعا کسی آبروی خود را نمی برد ظاهرا یک چیزهایی بوده، پناه می بریم به خدا!»

"باران" یکی دیگر از مخاطبان فرارو است که از  زاویه دیگری به مسئله پرداخته است. او می گوید: «خدا به خودش و خانواده‌اش صبر بدهد. تحمل این حجم عظیم شایعات و انتشار آن در شبکه های اجتماعی حتما فشار روحی و روانی بسیار سنگینی رو بر خانواده محترم ایشون وارد کرده. واقعا انصاف نیست که قبل از بررسی موضوع درباره یک نفر قضاوت کرد.»

یک مخاطب بی نام هم اظهار کرده است: "حاج سعید به گواه همگان از پاکترین و مومن ترین قاریان جهان اسلام است دشمنان اسلام می خواهند ما امت مسلمان ایران را دلسرد کنند ولی ما امت مسلمان ایران مثل کوه پشت حاج سعید عزیز ایستاده ایم."
منبع : فرارو
 
 
تیرداد مهراد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۲۲:۰۹:۰۷
انشاالله زودتر قضیه فیصله یابد واینقدر آبروی مملکت آماج اینگونه مسائل اینچنینی قرار نگیرد وهوشیاری ودقت بیشتری از این لحاظ در جهت پیشگیری از وقوع یک چنین رسوائیهایی که متاسفانه با شدت وغلظت مضاعف در جامعه مطرح میگرددمبذول شود البته خوشبختانه غوغا سالارانی مانند روزنامه نچندان !!وزین کیهان ونشریه مبتذل وفحاش لثارات سکوت کرده وموضوع را به سبک همیشگی؟!! خود دامن نزدند! نشریات دیگر نیز باید نجیبانه با توجه به لزوم رعایت شان وحیثیت مملکت وانقلاب وحرمت کلام خدا که نباید در حاشیه چنین مواردی مکرر نامش برده شود از موضوع عبور نموده ومسئولان نیز اگر بنا به رعایت ملاحظاتی قصد مجازات خاطی را ندارند رضایت شاکیان را جلب نمایند و اصل را منبعد بر پیشگیری گذارند.
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۸ ۱۱:۳۳:۵۸
قال رسول الله (ص):إنَّ الَّذی لَیسَ فی جَوفهِ شییءٌ مِنَ القُرآنِ کَالبَیتِ الخَرابِ.(متقی هندی 1409ق ج 1،ص553)
کسیکه در درونش چیزی از قرآن نیست،دلش مانند خانه ویران است.
قال رسول الله (ص):حَمَلةُ القُرآنِ هُمُ المَحفوفونَ بِرَحمَةِ اللهِ،المُلَبِّسونَ نُورَاللهِ ،المُعَلِّمُونَ کَلامَ اللهِ.مَن عَاداهُم فَقَد عَادَ اللهَ وَ مَن والاهُم فَقَد والَی اللهَ.(نوری طبرسی،1368 ج4 ص254)
حافظان قرآن مشمول رحمت خدا،دربرکنندگان نور خدا و آموزگاران کلام خدایند.کسیکه با آنان دوستی نماید با خدا دوستی نموده و کسیکه با آنان دشمنی کند، خدا را دشمن داشته است.
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۳:۳۰:۲۱
با سلام این جریانات برای مردم ایران تازگی ندارد،کاملا واضح است که جریاناتی در داخل قصد به انزوا کشاندن شخصیتها و نابغه های قرآنی را دارند،هر یک به طریقی!!!!!!!!!!!! همه میدانند،ولی این یکی خیلی ناشیانه است.
 
تیرداد مهراد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۲۳:۳۹:۰۲
انشاالله زودتر قضیه فیصله یابد واینقدر آبروی مملکت آماج اینگونه مسائل اینچنینی قرار نگیرد وهوشیاری ودقت بیشتری از این لحاظ در جهت پیشگیری از وقوع یک چنین رسوائیهایی که متاسفانه با شدت وغلظت مضاعف در جامعه مطرح میگرددمبذول شود البته خوشبختانه غوغا سالارانی مانند روزنامه نچندان !!وزین کیهان ونشریه مبتذل وفحاش لثارات سکوت کرده وموضوع را به سبک همیشگی؟!! خود دامن نزدند! نشریات دیگر نیز باید نجیبانه با توجه به لزوم رعایت شان وحیثیت مملکت وانقلاب وحرمت کلام خدا که نباید در حاشیه چنین مواردی مکرر نامش برده شود از موضوع عبور نموده ومسئولان نیز اگر بنا به رعایت ملاحظاتی قصد مجازات خاطی را ندارند رضایت شاکیان را جلب نمایند و اصل را منبعد بر پیشگیری گذارند.
 
فرج اله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۲۳:۰۶:۱۰
آخر این سناریو معلوم است،آقای طوسی تبرئه می شود!!
 
حسین
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۰۵ ۰۱:۲۱:۰۵
متاسفانه رسانه های داخلی از دنیا عقب هستند
فکر میکنند اگه خبری رو بایکوت گنند مردم به جایی دسترسی ندارند
اگه از اول خودشون ویش قدم بشن و اخبار درست بدن
کار به اینجا نمیکشید
 
یه ایرانی
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۲۲ ۱۴:۳۱:۰۷
... تو برو نوکری آمریکا و انگلیس رو بکن...
تو و امثال تو فقط ایرانی نمایید وگرنه هیچ سَنَمی با ایران و ایرانی ندارین...
 
حسین
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۰۵ ۰۱:۲۴:۰۲
سعدی میفرماید: سنگ را بسته اند، و سگ را رها کرده اند
جای شاکی و متشاکی عوض شده
 
۱۳۹۵-۰۸-۰۵ ۰۹:۴۸:۴۵
حرف من این است : دانه درشت هایی از مسئولین که سال 1393 از حکم دادگاه مبنی بر 4 سال زندان وی آگاه شدند چرا موضوع را برای احقاق حق شاکیان ، دنبال نکردند ؟! و مدیریت نشد تا خبر بدست عوامل مریض احوال بیگانه بیافتد ؟! آیا دادگاه بیخود و بی جهت برای کسی 4 سال زندان می نویسد ؟! چرا بعضی ندانسته وارد بحث می شوند ، متاسفانه متاسفانه اینها شایعه نیست و این قربانیان از شاگردان و ممتازین جشنواره ها و مسابقات قرآنند که به این پلید اعتماد کردند .
 
مجید
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۸-۰۵ ۱۴:۴۶:۲۲
امیدوارم دادگاه و قاضی مربوطه خدا و روز قیامت رو فراموش نکنه و حکم درست رو ارائه بده . نه حکمی که به نفع فرد یا گروه خاصی باشه . کسی نباید منکر اعمال فرد دیگری شود . و اگر این اقا فرد خاطی باشند هیچ خسارتی به جامعه قرانی وارد نمیکنن چون در هر جایی انسان خوب و بد هست و تمام اعمال ایشان پاپیچ حودشان خواهد شد . امیدوارم فرد خاطی به حق شناسایی شود و مورد قضاوت و حکم قرار گیرد
موفق باشید
 
محمد پناهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۵ ۱۷:۰۵:۴۷
سلام این اتهامات دروغ که توسط دشمنان ساخته و پرداخته شده سوای از اینکه هجمه علیه یک معلم قرآن باشد نهایتا قرآن عزیز کتاب زندگی ساز را که در گوشه گوشه جهان مورد توجه قلبی جوانان آزادیخواه وحقیقت جوی است را نشانه رفته است خداوند شرشان به خودشان برگرداند آمین ومکروا ومکرلله والله خیر الماکرین
 
دکتر سعید ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۵ ۲۳:۴۶:۰۲
واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می کنند چون به خلوت می روند ان کار دیگر می کنند
 
کسرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۷ ۱۹:۳۲:۴۶
ای آقایان کجای کارید ! ! هیچ دقت کردید تا مسائل جنسی ترامپ عنوان شد ، برای انحراف توجه مخاطبان از این موضوع ، یک مرتبه قضیه ی سعید طوسی پررنگ شد ! عزیزان بازی نخورید
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۱۷ ۱۷:۴۷:۴۵
بشین سر جات
 
ص.م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۴ ۱۴:۰۴:۴۰
عزیزم شما کجای کارید ماجرای سعید طوسی برمیگرده به 5 سال پیش،وحدوداسه ساله رسانه ای شده اون موقع ترامپ خواب ریاست جمهوری روهم نمی دید
 
کسرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۷ ۱۹:۴۴:۳۰
ازبین صدها عکس این شخص ، چرا این عکس را در ابتدا قرار داده اید ؟! مثلا میخواهید از لبخند او چه نتیجه ای بگیرید ؟! عکسی که در ابتدای گزارش آمده باعث ایجاد نوعی پیش داوری در مخاطب می شود . آیا باید این کار را جزء شیطنت های رسانه ای بدانیم ؟! اگر شما یک رسانه ی بی طرف هستید چرا این عکس را دقیقا در ابتدا آورده اید . قحطی عکس بود ؟!همیشه انصاف را مد نظر قرار دهید
 
یک هموطن
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۸-۰۷ ۲۰:۳۸:۰۵
اثبات حق سخت است. زود قضاوت نکنیم. صبر میکنیم تا حق ثابت شود. در ضمن گناه از هر کسی می تواند سر بزند ولی نباید به خاطر اینکه قاری قرآن است این موضوع را بولدش کنیم. قاری قرآن یک نفر هست، کس دیگر هم یک نفر هست. خواهشاً لااقل بخاطر قرآن آبروداری کنید. حضرت امام جعفر صادق (ع) می فرماید: مومن کسی است که گنهکار را به چشم خدا ببیند. خدا همه ما را به راه راست هدایت کند. انشاء الله.
 
دل نوشته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۸ ۱۲:۳۵:۲۲
سلام
به نظر من اینها همه اش زیر سر آمریکاست که مطمنم هستش و دشمن هایی که در ایران هستند و میخواهند با این کارشون قرآن و دین و مذهب اسلام را نابود کنند. اون هم در این روزهای عزیز محرم و صفر و بی احترامی به قرآن کنند. اونها میخواند که ما از قرآن فاصله بگیریم و به قرآن بد نگاه کنیم...
ایشالا که همه چیز درست میشه و ختم به خیر میشه و چشم دشمنان کور بشه.
دوستان عزیز و گرامی زود قضاوت نکنید..
 
به نام خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۹ ۰۱:۵۰:۰۶
چرا اجازه میدن شبکه های مجازی اینقد به کلاس قران اهانت کنن من که میگم .....کنن ....کلی باعث بی ابروی کلاس و خادمان قران شده دارم میارم بالا هرگروهی تو تلگرام تا تونسته انیمیشن وعکس و طنز ازین ...گذاشته علنا باید جمعش کرد این قضیه رو چون علنی شده
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۸ ۲۳:۰۷:۵۵
پنج سال کش دادن هنوز ماجرا روشن نشده یا روشن است شما نمی خواهید متهم را مجازات کنید
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۹ ۱۶:۱۴:۳۷
دوستان عزیز لطفا در دامی که شیطان پهن کرده پا نگذارید. این قضیه کاملا مشکوک هست اگر ادعای شاکیان درست است چرا همان چند سال پیش اقدام نکرده اند. چطور می شود به آن دو نوجوان در جده تجاوز می شود و همان جا قضیه رو می شود اما به این قاری بعد 5 سال اتهام زده می شود. چرا رسانه های بیگانه روی آن قضیه مانور نمی دادند و حالا روی این اتهام مانور می دهند. معلوم است که دارند تهمت می زنند. چرا همه شاگردان ایشان همچین ادعایی ندارند. ایشان مرد متدینی ست و چنین وصله هایی به ایشان نمی چسبه. چرا باید تعداد شاکیان 4 نفر باشد چون دقیقا قرآن گفته در مورد چنین مسائلی باید 4 نفر شهادت دهند. معلوم است که دارند تهمت می زنند.دوستان باور نکنید.
 
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۱۵ ۱۰:۱۸:۳۶
بنام الله ،آفریننده بشریت ،قران بزرگترین معجزه الهیست که همواره خار چشم دشمنان اسلام بوده و هست را،وقتی خداوند لیاقت کار قرآنی را به کسی میدهد خودش هم زیر حمایتش میگیرد به لطف قدرت مطلق ،جناب طوسی از این امتحان سربلند بیرون خواهد آمد ،همانطور که امامان و انبیا همیشه در مورد اتهامات کفار روسفید بیرون آمده اند ،وکیل جناب طوسی قرآن و خداست ،بیایین بازیچه دست دشمنان نشویم ،امتحان برای همه هست نه یک نفر !
 
ناشناس
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۱۶ ۱۱:۳۴:۵۷
«إنَّ الَّذِينَ جَاءُوا بِالْإِفْكِ عُصْبَةٌ مِّنكُمْ ۚ لَا تَحْسَبُوهُ شَرًّ‌ا لَّكُم ۖ بَلْ هُوَ خَيْرٌ‌ لَّكُمْ ۚ لِكُلِّ امْرِ‌ئٍ مِّنْهُم مَّا اكْتَسَبَ مِنَ الْإِثْمِ ۚ وَالَّذِي تَوَلَّىٰ كِبْرَ‌هُ مِنْهُمْ لَهُ عَذَابٌ عَظِيمٌ ﴿١١﴾ لَّوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ ظَنَّ الْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بِأَنفُسِهِمْ خَيْرً‌ا وَقَالُوا هَـٰذَا إِفْكٌ مُّبِينٌ ﴿١٢﴾ لَّوْلَا جَاءُوا عَلَيْهِ بِأَرْ‌بَعَةِ شُهَدَاءَ ۚ فَإِذْ لَمْ يَأْتُوا بِالشُّهَدَاءِ فَأُولَـٰئِكَ عِندَ اللَّـهِ هُمُ الْكَاذِبُونَ ﴿١٣﴾ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّـهِ عَلَيْكُمْ وَرَ‌حْمَتُهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَ‌ةِ لَمَسَّكُمْ فِي مَا أَفَضْتُمْ فِيهِ عَذَابٌ عَظِيمٌ ﴿١٤﴾ إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِكُمْ وَتَقُولُونَ بِأَفْوَاهِكُم مَّا لَيْسَ لَكُم بِهِ عِلْمٌ وَتَحْسَبُونَهُ هَيِّنًا وَهُوَ عِندَ اللَّـهِ عَظِيمٌ ﴿١٥﴾ وَلَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ قُلْتُم مَّا يَكُونُ لَنَا أَن نَّتَكَلَّمَ بِهَـٰذَا سُبْحَانَكَ هَـٰذَا بُهْتَانٌ عَظِيمٌ ﴿١٦﴾ يَعِظُكُمُ اللَّـهُ أَن تَعُودُوا لِمِثْلِهِ أَبَدًا إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ﴿١٧﴾ وَيُبَيِّنُ اللَّـهُ لَكُمُ الْآيَاتِ ۚ وَاللَّـهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ ﴿١٨﴾ إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَ‌ةِ ۚ وَاللَّـهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ ﴿١٩﴾ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّـهِ عَلَيْكُمْ وَرَ‌حْمَتُهُ وَأَنَّ اللَّـهَ رَ‌ءُوفٌ رَّ‌حِيمٌ ﴿٢٠﴾ سوره مبارکه نور
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۵ ۱۰:۵۶:۵۸
در حقيقت، كسانى كه آن بهتان [داستان اِفك‌] را [در ميان‌] آوردند، دسته‌اى از شما بودند. آن [تهمت‌] را شرّى براى خود تصوّر مكنيد بلكه براى شما در آن مصلحتى [بوده‌] است. براى هر مردى از آنان [كه در اين كار دست داشته‌] همان گناهى است كه مرتكب شده است، و آن كس از ايشان كه قسمت عمده آن را به گردن گرفته است عذابى سخت خواهد داشت. (۱۱) چرا هنگامى كه آن [بهتان‌] را شنيديد، مردان و زنان مؤمن گمان نيك به خود نبردند و نگفتند: «اين بهتانى آشكار است»؟ (۱۲) چرا چهار گواه بر [صحت‌] آن [بهتان‌] نياوردند؟ پس چون گواهان [لازم‌] را نياورده‌اند، اينانند كه نزد خدا دروغگويانند. (۱۳) و اگر فضل خدا و رحمتش در دنيا و آخرت بر شما نبود، قطعاً به [سزاى‌] آنچه در آن به دخالت پرداختيد، به شما عذابى بزرگ مى‌رسيد. (۱۴) آنگاه كه آن [بهتان‌] را از زبان يكديگر مى‌گرفتيد و با زبانهاى خود چيزى را كه بدان علم نداشتيد، مى‌گفتيد و مى‌پنداشتيد كه كارى سهل و ساده است با اينكه آن [امر] نزد خدا بس بزرگ بود. (۱۵) و [گر نه‌] چرا وقتى آن را شنيديد نگفتيد: «براى ما سزاوار نيست كه در اين [موضوع‌] سخن گوييم. [خداوندا،] تو منزهى، اين بهتانى بزرگ است.» (۱۶) خدا اندرزتان مى‌دهد كه هيچ گاه ديگر مثل آن را -اگر مؤمنيد- تكرار نكنيد. (۱۷) و خدا براى شما آيات [خود] را بيان مى‌كند، و خدا داناى سنجيده‌كار است. (۱۸) كسانى كه دوست دارند كه زشتكارى در ميان آنان كه ايمان آورده‌اند، شيوع پيدا كند، براى آنان در دنيا و آخرت عذابى پر درد خواهد بود، و خدا[ست كه‌] مى‌داند و شما نمى‌دانيد. (۱۹) و اگر فضل و رحمت خدا بر شما نبود و اينكه خدا رئوف و مهربان است [مجازات سختى در انتظارتان بود]. (۲۰)«نور»
 
حمید
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۱۸ ۲۲:۲۲:۱۵
انسان در همه حال نباید ایمان خودش رو بسوزونه به نظر بنده این یک تهمت است و میخواهند از این طریق دین ما و ایمان مارا سست کنند درست نیست انسان تا مطمعا نشده زود قضاوت کند
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۵ ۱۱:۲۲:۲۸
وَالسَّلَامُ عَلَىٰ مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَىٰ ﴿٤٧﴾ و بر هر كس كه از هدايت پيروى كند درود باد. (۴۷)«طه»
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۰ ۰۹:۵۱:۰۹
به گفته سعدی:
کسی به دیده انکار اگر نگاه کند نشان صورت یوسف دهد به ناخوبی
وگر به چشم ارادت نگه کنی در دیو فرشته ات نماید به چشم کروبی
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۵ ۱۰:۵۹:۲۷
وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ ۚ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ‌ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَـٰئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا ﴿٣٦﴾ و چيزى را كه بدان علم ندارى دنبال مكن، زيرا گوش و چشم و قلب، همه مورد پرسش واقع خواهند شد. (۳۶)«اسراء»
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۵ ۱۱:۴۰:۲۷
ثُمَّ بَدَا لَهُم مِّن بَعْدِ مَا رَ‌أَوُا الْآيَاتِ لَيَسْجُنُنَّهُ حَتَّىٰ حِينٍ ﴿٣٥﴾ آنگاه پس از ديدن آن نشانه‌ها، به نظرشان آمد كه او را تا چندى به زندان افكنند. (۳۵) «یوسف»
ذَٰلِكَ لِيَعْلَمَ أَنِّي لَمْ أَخُنْهُ بِالْغَيْبِ وَأَنَّ اللَّـهَ لَا يَهْدِي كَيْدَ الْخَائِنِينَ ﴿٥٢﴾ [يوسف گفت:] «اين [درخواست اعاده حيثيت‌] براى آن بود كه [عزيز] بداند من در نهان به او خيانت نكردم، و خدا نيرنگ خائنان را به جايى نمى‌رساند. (۵۲)«یوسف»
قَالُوا إِن يَسْرِ‌قْ فَقَدْ سَرَ‌قَ أَخٌ لَّهُ مِن قَبْلُ ۚ فَأَسَرَّ‌هَا يُوسُفُ فِي نَفْسِهِ وَلَمْ يُبْدِهَا لَهُمْ ۚ قَالَ أَنتُمْ شَرٌّ‌ مَّكَانًا ۖ وَاللَّـهُ أَعْلَمُ بِمَا تَصِفُونَ ﴿٧٧﴾
گفتند: «اگر او دزدى كرده، پيش از اين [نيز] برادرش دزدى كرده است. «يوسف اين [سخن‌] را در دل خود پنهان داشت و آن را برايشان آشكار نكرد [ولى‌] گفت: «موقعيت شما بدتر [از او]ست، و خدا به آنچه وصف مى‌كنيد داناتر است.» (۷۷)«یوسف»
وَهُوَ خَيْرُ‌ الْحَاكِمِينَ ﴿٨٠﴾ و او بهترين داوران است. (۸۰)«یوسف»
 
ناشناس
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۲۲ ۰۹:۵۸:۵۳
وَمَكَرُ‌وا وَمَكَرَ‌ اللَّـهُ ۖ وَاللَّـهُ خَيْرُ‌ الْمَاكِرِ‌ينَ ﴿٥٤﴾ «آل عمران»
أَفَأَمِنُوا مَكْرَ‌ اللَّـهِ ۚ فَلَا يَأْمَنُ مَكْرَ‌ اللَّـهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْخَاسِرُ‌ونَ ﴿٩٩﴾«اعراف»
وَالَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا سَنَسْتَدْرِ‌جُهُم مِّنْ حَيْثُ لَا يَعْلَمُونَ ﴿١٨٢﴾ وَأُمْلِي لَهُمْ ۚ إِنَّ كَيْدِي مَتِينٌ ﴿١٨٣﴾«اعراف»
وَإِذْ يَمْكُرُ‌ بِكَ الَّذِينَ كَفَرُ‌وا لِيُثْبِتُوكَ أَوْ يَقْتُلُوكَ أَوْ يُخْرِ‌جُوكَ ۚ وَيَمْكُرُ‌ونَ وَيَمْكُرُ‌ اللَّـهُ ۖ وَاللَّـهُ خَيْرُ‌ الْمَاكِرِ‌ينَ ﴿٣٠﴾«انفال»
وَإِذَا أَذَقْنَا النَّاسَ رَ‌حْمَةً مِّن بَعْدِ ضَرَّ‌اءَ مَسَّتْهُمْ إِذَا لَهُم مَّكْرٌ‌ فِي آيَاتِنَا ۚ قُلِ اللَّـهُ أَسْرَ‌عُ مَكْرً‌ا ۚ إِنَّ رُ‌سُلَنَا يَكْتُبُونَ مَا تَمْكُرُ‌ونَ ﴿٢١﴾«یونس»
أَمْ تُنَبِّئُونَهُ بِمَا لَا يَعْلَمُ فِي الْأَرْ‌ضِ أَم بِظَاهِرٍ‌ مِّنَ الْقَوْلِ ۗ بَلْ زُيِّنَ لِلَّذِينَ كَفَرُ‌وا مَكْرُ‌هُمْ وَصُدُّوا عَنِ السَّبِيلِ ۗ وَمَن يُضْلِلِ اللَّـهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ ﴿٣٣﴾«رعد»
وَقَدْ مَكَرَ‌ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَلِلَّـهِ الْمَكْرُ‌ جَمِيعًا ۖ يَعْلَمُ مَا تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ ۗ وَسَيَعْلَمُ الْكُفَّارُ‌ لِمَنْ عُقْبَى الدَّارِ‌ ﴿٤٢﴾«رعد»
وَمَكَرُ‌وا مَكْرً‌ا وَمَكَرْ‌نَا مَكْرً‌ا وَهُمْ لَا يَشْعُرُ‌ونَ ﴿٥٠﴾ فَانظُرْ‌ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ مَكْرِ‌هِمْ أَنَّا دَمَّرْ‌نَاهُمْ وَقَوْمَهُمْ أَجْمَعِينَ ﴿٥١﴾«نمل»
مَن كَانَ يُرِ‌يدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّـهِ الْعِزَّةُ جَمِيعًا ۚ إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْ‌فَعُهُ ۚ وَالَّذِينَ يَمْكُرُ‌ونَ السَّيِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ ۖ وَمَكْرُ‌ أُولَـٰئِكَ هُوَ يَبُورُ‌ ﴿١٠﴾«فاطر»
اسْتِكْبَارً‌ا فِي الْأَرْ‌ضِ وَمَكْرَ‌ السَّيِّئِ ۚ وَلَا يَحِيقُ الْمَكْرُ‌ السَّيِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ ۚ فَهَلْ يَنظُرُ‌ونَ إِلَّا سُنَّتَ الْأَوَّلِينَ ۚ فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّـهِ تَبْدِيلًا ۖ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّـهِ تَحْوِيلًا ﴿٤٣﴾«فاطر»
إِنَّهُمْ يَكِيدُونَ كَيْدًا ﴿١٥﴾ وَأَكِيدُ كَيْدًا ﴿١٦﴾«طارق»
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۵ ۱۰:۴۴:۳۲
و [دشمنان‌] مكر ورزيدند، و خدا [در پاسخشان‌] مكر در ميان آورد، و خداوند بهترين مكرانگيزان است. (۵۴)«آل عمران»
آيا از مكر خدا خود را ايمن دانستند؟ [با آنكه‌] جز مردم زيانكار [كسى‌] خود را از مكر خدا ايمن نمى‌داند. (۹۹)«اعراف»
و كسانى كه آيات ما را تكذيب كردند، به تدريج، از جايى كه نمى‌دانند گريبانشان را خواهيم گرفت. (۱۸۲) و به آنان مهلت مى‌دهم، كه تدبير من استوار است. (۱۸۳)«اعراف»
و [ياد كن‌] هنگامى را كه كافران در باره تو نيرنگ مى‌كردند تا تو را به بند كشند يا بكشند يا [از مكه‌] اخراج كنند، و نيرنگ مى‌زدند، و خدا تدبير مى‌كرد، و خدا بهترين تدبيركنندگان است. (۳۰)«انفال»
و چون مردم را پس از آسيبى كه به ايشان رسيده است، رحمتى بچشانيم، بناگاه آنان را در آيات ما نيرنگى است. بگو: «نيرنگ خدا سريع‌تر است.» در حقيقت، فرستادگان [فرشتگان‌] ما آنچه نيرنگ مى‌كنيد مى‌نويسند. (۲۱)«یونس»
آيا كسى كه بر هر شخصى بدانچه كرده است مراقب است [مانند كسى است كه از همه جا بى‌خبر است‌]؟ و براى خدا شريكانى قرار دادند. بگو: «نامشان را ببريد» آيا او را به آنچه در زمين است و او نمى‌داند خبر مى‌دهيد، يا سخنى سطحى [و ميان‌تهى‌] مى‌گوييد؟ [چنين نيست‌] بلكه براى كسانى كه كافر شده‌اند نيرنگشان آراسته شده و از راه [حق‌] بازداشته شده‌اند و هر كه را خدا بى‌راه گذارد رهبرى نخواهد داشت. (۳۳)«رعد»
و به يقين، كسانى كه پيش از آنان بودند نيرنگ كردند، ولى همه تدبيرها نزد خداست. آنچه را كه هر كسى به دست مى‌آورد مى‌داند. و به زودى كافران بدانند كه فرجام آن سراى از كيست. (۴۲)«رعد»
و دست به نيرنگ زدند و [ما نيز] دست به نيرنگ زديم و خبر نداشتند. (۵۰) پس بنگر كه فرجام نيرنگشان چگونه بود: ما آنان و قومشان را همگى هلاك كرديم. (۵۱)«نمل»
هر كس سربلندى مى‌خواهد، سربلندى يكسره از آنِ خداست. سخنان پاكيزه به سوى او بالا مى‌رود، و كار شايسته به آن رفعت مى‌بخشد. و كسانى كه با حيله و مكر كارهاى بد مى‌كنند، عذابى سخت خواهند داشت، و نيرنگشان خود تباه مى‌گردد. (۱۰)«فاطر»
[انگيزه‌] اين كارشان فقط گردنكشى در [روى‌] زمين و نيرنگ زشت بود، و نيرنگ زشت جز [دامن‌] صاحبش را نگيرد. پس آيا جز سنّت [و سرنوشت شوم‌] پيشينيان را انتظار مى‌برند؟ و هرگز براى سنّت خدا دگرگونى نخواهى يافت. (۴۳)«فاطر»
آنان دست به نيرنگ مى‌زنند. (۱۵) و [من نيز] دست به نيرنگ مى‌زنم. (۱۶)«طارق»
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۰:۱۸:۱۶
« إذَا اتَّهَمَ المُؤمِنُ أخَاهُ انماثَ الإیمَانُ مِن قَلبِهِ کَمَا یَنماثُ المِلحُ فِی المَاء » هرگاه مومن به برادر خود تهمت زند ایمان در قلب او آب میشود همچنان که نمک در آب حل میشود.
امام علی (ع) : « البُهتَانُ عَلَی البَری أعظَمُ مِنَ السَّماء» تهمت زدن به آدم بیگناه بزرگتر از آسمانهاست، شریف ملای نراقی ذیل این روایت فرمودند: یعنی آسمان تحمل ندارد که تهمت و بهتان به بیگناه زده شود و بواسطه این بهتان ملائکه الله و اهل آسمان ،آن کسی را که تهمت ناروا به دیگری زده لعن میکنند.
امام جعفر صادق(ع): « البُهتَانُ عَلَی البَریِّ أثقَلُ مِنَ الحِبَالِ الرَّاسِیَاتِ » بهتان و تهمت زدن به انسان بیگناه سنگین تر از کوههای استواراست.
پیامبر اکرم (ص): « مَن بَهَتَ مؤمِناً أو مُؤمِنَةً أو قَالَ فیهِ مَا لَیسَ فیهِ أقَامَهُ اللهُ تَعَالی یَومَ القِیامَةِ عَلَی تَلٍّ مِن نارٍ حَتّی یَخرُجَ مِمَّا قَالَهُ فیهِ» هر کس به مرد یا زن مومنه ای تهمت بزند یا درباره او چیزی بگوید که او مبرا از آن است، عزو جل او را در روز رستاخیز بر تلی از آتش قرار میدهد تا اینکه از حرف خود درباره آن شخص برگردد.
امام جعفر صادق (ع): « مَنِ اتَّهَمَ أخَاهُ فی دینِهِ فَلَا حُرمَةَ بَینَهُمَا » آن کس که به برادر دینی خودش تهمت بزند دیگر حرمتی بین آن دو باقی نمی ماند.
پیامبر اکرم (ص): در جامعه ای که اعتماد در آن از بین رفت خیرات و برکات ظاهری و مادی هم از بین میرود،نه معنویت بلکه در مادیات خودشان هم متضرر میشوند.
امام سجاد (ع): « مَن رَمَی النَّاس بِمَا فیهِم رَمَوهُ بِمَا لَیسَ فیهِ » هر کس به مردم عیبی را نسبت دهد و تهمت بزند،مردم به او عیبی را که ندارد نسبت میدهند.
خداوند متعال نسبت به این گناه تهمت کوتاه نمی آید،هم در دنیا و هم در آخرت انتقام میگیرد،عالم،عالم اثر و مؤثر است،بعضی مواقع بیان کردند با دعا این اثرات از بین میرود و دیگر اجازه نمیدهد این اثر بماند اما خداوند کریم برای تهمت بالصراحه فرموده است انتقام میگیرد و دعا هم اثر ندارد.
در روایات آمده کسی که سه بار دچار این گناه کبیره شود،دیگر بعید است توفیق توبه پیدا کند.
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۵ ۱۰:۵۷:۳۱
إِنَّ بَطْشَ رَبِّكَ لَشَدِيدٌ ﴿١٢﴾ آرى، عقاب پروردگارت سخت سنگين است. (۱۲)«بروج»
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۱:۳۲:۵۹
قُلِ اللَّـهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَن تَشَاءُ وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَن تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَن تَشَاءُ ۖ بِيَدِكَ الْخَيْرُ‌ ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ‌ ﴿٢٦﴾ «آل عمران»
الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِ‌ينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۚ أَيَبْتَغُونَ عِندَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّـهِ جَمِيعًا ﴿١٣٩﴾ «نساء»
وَلَا يَحْزُنكَ قَوْلُهُمْ ۘ إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّـهِ جَمِيعًا ۚ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ﴿٦٥﴾ «یونس»
مَن كَانَ يُرِ‌يدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّـهِ الْعِزَّةُ جَمِيعًا ۚ «فاطر»
وَلِلَّـهِ الْعِزَّةُ وَلِرَ‌سُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَلَـٰكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَعْلَمُونَ ﴿٨﴾ «منافقون»
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۵ ۱۰:۴۷:۲۵
بگو: «بار خدايا، تويى كه فرمانفرمايى؛ هر آن كس را كه خواهى، فرمانروايى بخشى؛ و از هر كه خواهى، فرمانروايى را باز ستانى؛ و هر كه را خواهى، عزت بخشى؛ و هر كه را خواهى، خوار گردانى؛ همه خوبيها به دست توست، و تو بر هر چيز توانايى.» (۲۶)«آل عمران»
همانان كه غير از مؤمنان، كافران را دوستان [خود] مى‌گيرند. آيا سربلندى را نزد آنان مى‌جويند؟ [اين خيالى خام است،] چرا كه عزت، همه از آنِ خداست. (۱۳۹)«نساء»
سخن آنان تو را غمگين نكند، زيرا عزّت، همه از آنِ خداست. او شنواى داناست. (۶۵)«یونس»
هر كس سربلندى مى‌خواهد، سربلندى يكسره از آنِ خداست. (۱۰)«فاطر»
مى‌گويند: «اگر به مدينه برگرديم، قطعاً آنكه عزتمندتر است آن زبون‌تر را از آنجا بيرون خواهد كرد.» و[لى‌] عزت از آن خدا و از آن پيامبر او و از آن مؤمنان است؛ ليكن اين دورويان نمى‌دانند. (۸)«منافقون»
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۲:۰۴:۱۱
پیغمبر اکرم یک وقت در حضور اصحاب فرمود: آیا به شما خبر ندهم که بدترین مردم کیست؟ گفتند: بلی یا رسول الله. فرمود: بدترین مردم آن کسی است که خیر خودش را از دیگران منع می کند و هر چه دارد تنها برای خودش می خواهد. حاضران گمان کردند با این مقدمه دیگر بدتر از این افراد کسی نیست. حضرت فرمود: آیامی خواهید به شما بگویم از این بدتر کیست؟ صنف دیگری را ذکر فرمود. اصحاب گفتند: خیال کردیم بدتر از این گروه دوم دیگر کسی نیست. بعد فرمود: آیا می خواهید از آن بدتر را به شما بگویم کیست؟ گفتند از این بدتر هم مگر هست؟ آنگاه صنف سوم را فرمود: بدتر از این افراد، مردمان بدزبان فحاش تهمت زن و آبروبرند. اینجا دیگر حضرت توقف کرد، یعنی بدتر از اینها دیگر وجود ندارد. عیون الاخبار الرضا- ج2، ص 33؛ بحارالانوار، ج 75، ص 194
امام علی(ع) می فرماید: «لاقحه کالبهت؛ هیچ بی شرمی و وقاحتی چون بهتان زدن نیست».غرر الحکم، ح 4438
امام علی(ع) فرموده است: المؤمن لا یغش اخاه، و لا یخونه، و لا یخذله، و لا یتهمه؛ مؤمن با برادر مؤمنش فریبکاری نمی کند و به او خیانت نمی ورزد و او را خوار نمی سازد و به او تهمت نمی زند. الخصال، ج 2، ص 622؛ بحار الانوار، ج 2، ص 143
مردی در حضور رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از کسی بدگویی کرد ، در همان جا فرد دیگری از او دفاع کرد . حضرت فرمودند : " کسی که جلوی آبروریزی برادر مومنش را بگیرد ، از آتش دوزخ در امان است " و در روایت دیگر است که فرمودند :
"کسی که در غیاب برادر (مسلمان) خود از او دفاع کند ، بر خداوند لازم است که او را از آتش جهنم محافظت کند ."نهج الفصاحه ، ص 12
امام صادق علیه السلام فرمود : خدای بزرگ می فرماید هر که بنده مؤمنم را خوار سازد مرا به ستیز فرا خوانده است و هر که بنده ی مؤمنم را بزرگ دارد از خشمم در امان ماند . ثواب الاعمال محمد بن علی ابن بابویه ، ترجمه صادق حسن زاده ، ص549
کسی که در مجلسی غیبت برادر خود را بشنود و در مقام رد آن بر آید و از او دفاع کند خداوند هزار نوع از شرور دنیا و آخرت را دور خواهد ساخت. نقطه های آغاز در اخلاق عملی ، محمدرضا مهدوی کنی ، ص 160
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۲:۱۰:۵۳
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرً‌ا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَب بَّعْضُكُم بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَن يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِ‌هْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّـهَ ۚ إِنَّ اللَّـهَ تَوَّابٌ رَّ‌حِيمٌ ﴿١٢﴾ «حجرات»
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۵ ۱۰:۴۸:۱۶
اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، از بسيارى از گمانها بپرهيزيد كه پاره‌اى از گمانها گناه است، و جاسوسى مكنيد، و بعضى از شما غيبت بعضى نكند؛ آيا كسى از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده‌اش را بخورد؟ از آن كراهت داريد. [پس‌] از خدا بترسيد، كه خدا توبه‌پذير مهربان است. (۱۲)«حجرات»
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۲:۳۳:۰۴
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ ﴿٦﴾ «حجرات»
پیامبر(ص) نیز می فرمایند: و اما علامه الفاسق فاربعه: اللهو، و للغو، و العدوان، و البهتان؛ فاسق چهار نشانه دارد: (اشتغال به) لهو، لغو، دشمنی و بهتان.بحارالانوار، ج 1، ص 120
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۵ ۱۰:۴۹:۰۳
اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، اگر فاسقى برايتان خبرى آورد، نيك وارسى كنيد، مبادا به نادانى گروهى را آسيب برسانيد و [بعد،] از آنچه كرده‌ايد پشيمان شويد. (۶)«حجرات»
 
ناشناس
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۲۵ ۱۰:۱۶:۴۰
أَلَيْسَ اللَّـهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ ۖ وَيُخَوِّفُونَكَ بِالَّذِينَ مِن دُونِهِ ۚ وَمَن يُضْلِلِ اللَّـهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ ﴿٣٦﴾ «زمر»
آيا خدا كفايت‌كننده بنده‌اش نيست؟ و [كافران‌] تو را از آنها كه غير اويند مى‌ترسانند و هر كه را خدا گمراه گرداند برايش راهبرى نيست. (۳۶)
قُلْ أَفَرَ‌أَيْتُم مَّا تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ إِنْ أَرَ‌ادَنِيَ اللَّـهُ بِضُرٍّ‌ هَلْ هُنَّ كَاشِفَاتُ ضُرِّ‌هِ أَوْ أَرَ‌ادَنِي بِرَ‌حْمَةٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِكَاتُ رَ‌حْمَتِهِ ۚ قُلْ حَسْبِيَ اللَّـهُ ۖ عَلَيْهِ يَتَوَكَّلُ الْمُتَوَكِّلُونَ ﴿٣٨﴾
بگو: «[هان‌] چه تصور مى‌كنيد، اگر خدا بخواهد صدمه‌اى به من برساند؛ آيا آنچه را به جاى خدا مى‌خوانيد، مى‌توانند صدمه او را برطرف كنند؛ يا اگر او رحمتى براى من اراده كند آيا آنها مى‌توانند رحمتش را بازدارند؟» بگو: «خدا مرا بس است. اهل توكّل تنها بر او توكّل مى‌كنند.»
 
ناشناس
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۱۰:۱۹:۱۲
لَتُبْلَوُنَّ فِي أَمْوَالِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِن قَبْلِكُمْ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَ‌كُوا أَذًى كَثِيرً‌ا ۚ وَإِن تَصْبِرُ‌وا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ ذَٰلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ‌ ﴿١٨٦﴾«آل عمران»
قطعاً در مالها و جانهايتان آزموده خواهيد شد، و از كسانى كه پيش از شما به آنان كتاب داده شده و [نيز] از كسانى كه به شرك گراييده‌اند، [سخنان دل‌]آزار بسيارى خواهيد شنيد، و[لى‌] اگر صبر كنيد و پرهيزگارى نماييد، اين [ايستادگى‌] حاكى از عزم استوار [شما] در كارهاست. (۱۸۶)
إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّـهَ وَرَ‌سُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّـهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَ‌ةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُّهِينًا ﴿٥٧﴾ وَالَّذِينَ يُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِغَيْرِ‌ مَا اكْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُّبِينًا ﴿٥٨﴾«احزاب»
بى‌گمان، كسانى كه خدا و پيامبر او را آزار مى‌رسانند، خدا آنان را در دنيا و آخرت لعنت كرده و برايشان عذابى خفت‌آور آماده ساخته است. (۵۷) و كسانى كه مردان و زنان مؤمن را بى‌آنكه مرتكب [عمل زشتى‌] شده باشند آزار مى‌رسانند، قطعاً تهمت و گناهى آشكار به گردن گرفته‌اند. (۵۸)
 
ناشناس
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۱۰:۲۸:۳۷
« ليأذن بحرب منى من آذا عبدى المؤمن !»
آن كس كه بنده مؤمن مرا بيازارد اعلان جنگ با من مى دهد !
( كافى ج ۲ ص ۳۵۰)
ـ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وآله أَنَّهُ قَالَ مَنْ آذَى مُؤْمِناً فَقَدْ آذَانِي وَمَنْ آذَانِي فَقَدْ آذَى اللَّهَ وَمَنْ آذَى اللَّهَ فَهُوَ مَلْعُونٌ فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالزَّبُورِ وَالْفُرْقَانِ وَفِي خَبَرٍ آخَرَ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ وَلْمَلَائِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ
هر كه مومنى را اذيت كند همانا مرا اذيت كرده و هر كه مرا اذيت كند همانا خداوند را اذيت كرده و هر كه خداوند را اذيت كند او در تورات و انجيل و زبور و قرآن از رحمت خدا دور است . و در روايت ديگر است كه لعنت خدا و ملائكه و همه مردم بر او باد .
(مستدرك الوسائل ج ۹ ص ۹۹)
أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام : قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ لِيَأْذَنْ بِحَرْبٍ مِنِّي مَنْ آذَى عَبْدِيَ الْمُؤْمِنَ
امام جعفر صادق (ع) : خداوند متعال فرموده است : هر كه بنده مومن مرا اذيت كند همانا خود را به جنگ با من آماده ساخته است .
( الكافي ج ۲ ص ۳۵۰)
أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام : إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ نَادَى مُنَادٍ أَيْنَ الصُّدُودُ لِأَوْلِيَائِي فَيَقُومُ قَوْمٌ لَيْسَ عَلَى وُجُوهِهِمْ لَحْمٌ فَيُقَالُ هَؤُلَاءِ الَّذِينَ آذَوُا الْمُؤْمِنِينَ وَنَصَبُوا لَهُمْ وَعَانَدُوهُمْ وَعَنَّفُوهُمْ فِي دِينِهِمْ ثُمَّ يُؤْمَرُ بِهِمْ إِلَى جَهَنَّمَ
امام صادق (علیه السلام) : چون روز قيامت شود منادى ندا كند كجايند رو گردانان از دوستان من پس گروهى كه صورت آنان گوشت ندارد برخيزند پس گفته شود اينانند كسانى كه مومنين را اذيت مى كردند و با آنان دشمنى مى كردند و عناد ورزيدند و آنها را در دينشان با درشتى سرزنش كردند پس فرمان داده شود آنان را به دوزخ برند .
(الكافي ج ۲ ص ۳۵۱)
پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرمایند:
خَصْلَتَانِ لَیسَ فَوْقَهُمَا مِنَ الشَّرِّ شَی‌ءٌ الشِّرْکُ بِاللَّهِ وَ الضَّرُّ لِعِبَادِ اللَّه (ابو محمد حرّانی؛ تحف العقول عن آل الرسول، ص۵۶.)
دو خصلت ناپسند است که بدتر از آنها نیست: شرک به خدا و آزار بندگان خدا.
.پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرمایند:
«یا عَلِی ثَلَاثٌ مِنْ أَبْوَابِ الْبِرِّ سَخَاءُ النَّفْسِ وَ طِیبُ الْکَلَامِ وَ الصَّبْرُ عَلَی الْأَذَی»
ای علی: سه چیز از درهای خیر است: بخشش دل، و خوش زبانی، و تحمّل در برابر آزار. ( ابو محمد حرّانی؛ تحف العقول عن آل الرسول، ص۱۴ ) .
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۵ ۱۱:۰۲:۳۶
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ آذَوْا مُوسَىٰ فَبَرَّ‌أَهُ اللَّـهُ مِمَّا قَالُوا ۚ وَكَانَ عِندَ اللَّـهِ وَجِيهًا ﴿٦٩﴾ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّـهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا ﴿٧٠﴾ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، مانند كسانى مباشيد كه موسى را [با اتهام خود] آزار دادند، و خدا او را از آنچه گفتند مبرّا ساخت و نزد خدا آبرومند بود. (۶۹) اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، از خدا پروا داريد و سخنى استوار گوييد. (۷۰) «احزاب»
وَقُل لِّعِبَادِي يَقُولُوا الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ۚ إِنَّ الشَّيْطَانَ يَنزَغُ بَيْنَهُمْ ۚ إِنَّ الشَّيْطَانَ كَانَ لِلْإِنسَانِ عَدُوًّا مُّبِينًا ﴿٥٣﴾ رَّ‌بُّكُمْ أَعْلَمُ بِكُمْ ۖ إِن يَشَأْ يَرْ‌حَمْكُمْ أَوْ إِن يَشَأْ يُعَذِّبْكُمْ ۚ وَمَا أَرْ‌سَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ وَكِيلًا ﴿٥٤﴾ وَرَ‌بُّكَ أَعْلَمُ بِمَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ ۗ ﴿٥٥﴾ و به بندگانم بگو: «آنچه را كه بهتر است بگويند»، كه شيطان ميانشان را به هم مى‌زند، زيرا شيطان همواره براى انسان دشمنى آشكار است. (۵۳) پروردگار شما به [حال‌] شما داناتر است؛ اگر بخواهد بر شما رحمت مى‌آورد، يا اگر بخواهد شما را عذاب مى‌كند، و تو را بر ايشان نگهبان نفرستاده‌ايم. (۵۴) و پروردگار تو به هر كه [و هر چه‌] در آسمانها و زمين است داناتر است. (۵۵)«اسراء»
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۱:۱۵:۱۸
......فَلْيَتَّقُوا اللَّـهَ وَلْيَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا ﴿٩﴾ «نساء» ......پس بايد از خدا پروا دارند و سخنى [بجا و] درست گويند. (۹)
 
ناشناس
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۱۰:۳۵:۵۳
إِنَّ الَّذِينَ فَتَنُوا الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَتُوبُوا فَلَهُمْ عَذَابُ جَهَنَّمَ وَلَهُمْ عَذَابُ الْحَرِيقِ ﴿١٠﴾«بروج»
كسانى كه مردان و زنان مؤمن را آزار كرده و بعد توبه نكرده‌اند، ايشان راست عذاب جهنم، و ايشان راست عذاب سوزان
 
ناشناس
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۳۰ ۱۲:۳۱:۱۹
وَقَدْ مَكَرُ‌وا مَكْرَ‌هُمْ وَعِندَ اللَّـهِ مَكْرُ‌هُمْ وَإِن كَانَ مَكْرُ‌هُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبَالُ ﴿٤٦﴾ «ابراهیم»
و به يقين آنان نيرنگ خود را به كار بردند، و [جزاى‌] مكرشان با خداست، هر چند از مكرشان كوهها از جاى كنده مى‌شد. (۴۶)
 
ناشناس
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۳۰ ۱۲:۳۹:۲۳
يُرِ‌يدُونَ أَن يُطْفِئُوا نُورَ‌ اللَّـهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّـهُ إِلَّا أَن يُتِمَّ نُورَ‌هُ وَلَوْ كَرِ‌هَ الْكَافِرُ‌ونَ ﴿٣٢﴾«توبه»
مى‌خواهند نور خدا را با سخنان خويش خاموش كنند، ولى خداوند نمى‌گذارد، تا نور خود را كامل كند، هر چند كافران را خوش نيايد. (۳۲)
وَمَا لَنَا أَلَّا نَتَوَكَّلَ عَلَى اللَّـهِ وَقَدْ هَدَانَا سُبُلَنَا ۚ وَلَنَصْبِرَ‌نَّ عَلَىٰ مَا آذَيْتُمُونَا ۚ وَعَلَى اللَّـهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُتَوَكِّلُونَ ﴿١٢﴾«ابراهیم»
و چرا بر خدا توكل نكنيم و حال آنكه ما را به راه‌هايمان رهبرى كرده است؟ و البته ما بر آزارى كه به ما رسانديد شكيبايى خواهيم كرد، و توكل‌كنندگان بايد تنها بر خدا توكل كنند. (۱۲)
يُثَبِّتُ اللَّـهُ الَّذِينَ آمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَ‌ةِ ۖ وَيُضِلُّ اللَّـهُ الظَّالِمِينَ ۚ وَيَفْعَلُ اللَّـهُ مَا يَشَاءُ ﴿٢٧﴾«ابراهیم»
خدا كسانى را كه ايمان آورده‌اند، در زندگى دنيا و در آخرت با سخن استوار ثابت مى‌گرداند، و ستمگران را بى‌راه مى‌گذارد، و خدا هر چه بخواهد انجام مى‌دهد. (۲۷)
وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّـهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ ۚ إِنَّمَا يُؤَخِّرُ‌هُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ‌ ﴿٤٢﴾«ابراهیم»
و خدا را از آنچه ستمكاران مى‌كنند غافل مپندار. جز اين نيست كه [كيفر] آنان را براى روزى به تأخير مى‌اندازد كه چشمها در آن خيره مى‌شود. (۴۲)