وی شکلات را کالایی لوکس توصیف کرد که همیشه در سبد مصرف روزانه شهروندان نیست و با اشاره به پایین بودن قدرت خرید مردم، اظهار کرد: شکلات در اولویت خرید مردم نیست و اگر افزایش قیمت زیادی در این بخش صورت بگیرد، با کاهش تقاضا مواجه میشویم، بنابراین افزایش قیمت باید در حدی باشد که تولیدکنندگان متضرر نشوند و بازار خود را حفظ کنند.
دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران با بیان اینکه قیمت محصولات این صنف تا پایان ماه رمضان تغییر نکرده، تصریح کرد: در مقطع کنونی با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و حقوق کارگران قیمت محصولات این صنف احتمالا ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.
مغازهای در پایان خاطرنشان کرد که بیسکوییت، شیرینی و شکلات مشمول قیمتگذاری نیست و قیمت آن بر اساس عرضه و تقاضا در بازار مشخص میشود و البته شرایط جامعه و قدرت خرید مردم اجازه افزایش بیرویه قیمتها را نمیدهد.