کد مطلب: 150431
 
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۰
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان اینکه از ۸۴ درصد دانش آموزانی که در شبکه شاد مشغول آموزش بودند ۶۴ درصد در شبکه های اجتماعی دیگر نیز در حال آموزش بودند، گفت: ارزیابی‌ها نشان داد که آموزش در فضای مجازی در یادگیری موثر بوده است و این سیاست را دنبال خواهیم کرد.
 

به گزارش ایران خبر، علیرضا کمریی در نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با مدیران استارت آپ‌های آموزشی که در اردوگاه باهنر برگزار شد، با بیان اینکه از ۸۴ درصد دانش آموزانی که در شبکه شاد مشغول آموزش بودند ۶۴ درصد در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز در حال آموزش بودند، گفت: ارزیابی‌ها نشان داد که آموزش در فضای مجازی در یادگیری موثر بوده است و این سیاست را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: در حوزه شبیه‌سازی و «سیمولیشن» به دنبال ایجاد کارگاه‌هایی هستیم که موقعیت یادگیری را ایجاد کند. در شرایط کرونا آموزش کارگاهی در دنیا تعطیل شد.

کمریی همچنین به تلاش‌های فردی توسط یادگیرنده اشاره کرد و گفت: بیش از آنکه انتقال‌دهنده یک طرفه آموزش باشیم باید موقعیت آموزش دوطرفه را فراهم کنیم. هرچه قدر تعلیم و تربیت، تعاملی و دوطرفه باشد خودمان را به آموزش و تعلیم و تربیت رسمی و غایی نزدیک کرده‌ایم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند برنامه‌های نظارت پذیر است، گفت: آموزش و پرورش اهداف و ماموریت‌های خودش را دارد و ارائه‌دهندگان خدمات ضمن نوگرایی باید به تعلیم و تربیت بومی و اسلامی هم توجه داشته باشند.

وی خطاب به مدیران استارت آپ‌های آموزشی گفت: اگرچه نظریه‌های یادگیری پشتوانه فعالیت‌های ماست اما متناسب با تعلیم و تربیت بومی و آموزه‌های خودمان عمل می‌کنیم همچنین نباید قواعد و اهداف قابل ارائه در آموزش عالی را با آموزش و پرورش یکی بدانیم زیرا در آموزش و پرورش یک حق است اما در آموزش عالی یک امتیاز است. رسانه‌های مجازی با هرکیفیتی در تعلیم و تربیت رسمی یک مکمل است و جایگزین معلم نمی‌شود.

منبع : خبرگزاری ايسنا