کد مطلب: 131882
 
تاریخ انتشار : شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۲
استاندار سمنان با اشاره به حجم آسیب‌های ناشی از رانش زمین در روستای کالپوش گفت: از ۹۲۰ خانوار و منزل مسکونی که در منطقه کالپوش وجود دارد در حدود ۷۰ درصد آسیب‌پذیر بوده و باید تخلیه شوند.
 

به گزارش خبرنگار ایسنا، علیرضا آشناگر در جلسه شورای آموزش و پرورش این استان با اشاره به حادثه رانش زمین در حسین‌آباد کالپوش بر ضرورت توجه به استحکام پروژه‌های آموزشی و مدارس این منطقه، تاکید و تصریح کرد: در همین راستا از مدیریت برنامه و بودجه استان خواستیم که برای احداث مجتمع آموزشی متمرکز در منطقه کالپوش، مساعدت لازم را در خصوص تأمین اعتبارات داشته باشند.

وی بر لزوم ساخت منازل و مدارس ایمن در کالپوش، تاکید و با اشاره به ضرورت جابه‌جایی برخی از منازل و ساختمان‌های آموزشی این منطقه اظهار کرد: جدا از توجه مضاعف به ساخت و ساز ایمن در منازل مسکونی باید نظارت شود تا مکان‌های آموزشی مجهز و ایمنی در منطقه جدید ساخته شود.

آشناگر با بیان اینکه مساعدت‌هایی در قالب تخصیص اعتبار برای اسکان افرادی که منازل آنها در منطقه کالپوش تخریب شده در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: فرهنگیان و معلمان نیز می‌توانند از این مساعدت‌ها بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۷۰ منزل مسکونی تخلیه شده است و عملیات تخلیه واحدها همچنان ادامه دارد، وعده داد: با تسریع در تأمین اعتبارات، خسارات در نظر گرفته شده بخش کشاورزی و منازل مسکونی به افراد آسیب دیده پرداخت شود.

وی از اردیبهشت به عنوان ماه معلمان نام برد و با اشاره به لزوم توجه به نیازهای واقعی دانش‌آموزان از مسؤولان آموزش و پرورش خواست که گسترش نشاط، بازی و گفت‌وگو، به صورت اصولی در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار سمنان از گفت‌وگوی بین دانش‌آموزان و معلمان به عنوان یک ضرورت جدی نام برد و گفت: موضوع گفت‌وگو بین دانش‌آموزان و همچنین ایجاد دیالوگ بین دانش‌آموزان با معلمان، باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: باید گفت‌وگو چه در بین دانش‌آموزان و چه بین دانش‌آموزان و کادر آموزشی به عنوان یک خلاء بزرگ و جدی در آموزش و پرورش مورد واکاوی و بررسی قرار گرفته و موانع آن رفع شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به سرانه پایین مطالعه در جامعه بر لزوم توجه بیشتر معلمان و آموزش و پرورش به این بخش تاکید کرد و افزود: متأسفانه سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است که باید به صورت ویژه این مهم واکاوی، بررسی، آسیب شناسی و رفع شود.

آشناگر با انتقاد از آنچه کندترین روش‌های کتابخوانی می‌خواند اضافه کرد: متأسفانه در آموزش و پرورش امروز ما، هیچ‌گونه توجهی به ترویج و توسعه روش‌های تندخوانی و شیوه‌های صحیح مطالعه نمی‌شود و این درحالی است که اگر بر این مهم تمرکز بیشتری داشته باشیم، میزان سرانه مطالعه دانش آموزان نیز افزایش می‌یابد.

منبع : خبرگزاری ايسنا