پرواز هواپیما و بالگرد اورژانس تهران برای نجات زنی باردار در زاهدان
این پروژه روباتیک که حاصل همکاری دو شرکت Fraport و DB Systel است، در تلاش است تا ارائه خدمات به مسافرین را به شیوه ای روباتیک پشتیبانی کرده و رضایت مسافرین را تا حد قابل قبولی افزایش دهد. به گفته مسئولین این فرودگاه، اغلب مسافرین در فرودگاه ها و حتی ایستگاه های قطار نیاز به راهنمایی دارند. در چنین شرایطی دستیاران دیجیتال و روبات ها می توانند نیازهای روزمره مسافرین را در کوتاه ترین زمان و به شیوه ای صحیح تر برآورده کرده و آنها را در مسیر درخواست شده هدایت کنند.
این روبات بر اساس هوش مصنوعی و یک رابط کاربر صوتی، داده های ثبت شده در سیستم اطلاعات فرودگاه را تجزیه و تحلیل کرده و بر اساس اطلاعات و داده های ثبت شده پاسخ سئوالات مسافرین را ارائه می دهد.
این فناوری به محض نزدیک شدن مسافرین، خود را معرفی کرده و می گوید: من فرانی هستم. می توانم کمکتان کنم؟ این سیستم جالب توجه و هوشمند علاوه بر ارائه اطلاعات پرواز به مسافرین، قادر به صحبت و گپ و گفتگویی کوتاه با زبان های آلمانی، انگلیسی و هفت زبان دیگر است. در حال حاضر این فناوری توجه بسیاری از مسافرین فرودگاه فرانکفورت را جلب کرده و به گفته کارشناسان این سیستم تبدیل به فاکتوری در افزایش حضور مسافرین بیشتر و کمک رسانی به آن ها شده است.
گفتنی است در بهار سال 2018 میلادی اولین نسخه این روبات در فرودگاه فرانکفورت مستقر شد. پس از تقریبا 4400 تعامل این سیستم روباتیک با مسافرین، 75 درصد از مسافرین آن را ارزشمند و کاربردی توصیف کردند.