کد مطلب: 125224
 
تاریخ انتشار : جمعه ۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۳
مدتی است که موضوع محتواهای غیراخلاقی در مورد کودکان که در واتس اپ وجود دارد به سوژه اعتراض بسیاری از نهادهای مدنی و حقوق کودکان تبدیل شده است. اما واتس اپ معتقد است از آنجایی که مسیرهای تبلیغات از گوگل و فیس بوک می گذرد به همین دلیل با وجود استخدام 300 کارمند در مسدودسازی آنها موفق نبوده است.
 
به گزارش ایران خبر، در روزهای اخیر موضوع گروه های سوء استفاده از کودکان یا گروهایی که تصاویر غیراخلاقی در مورد کودکان را منتشر می کنند بسیار داغ شده است. تعداد زیادی از این گروه ها در واتساپ تشکیل می شوند و به نظر می رسد با وجود همه تلاش های واتساپ باز هم تعداد این نوع محتواها کم نیست.
اما نتایج پژوهش های جدید نشان می دهد مقصر اصلی این اتفاقات واتساپ نیست. درواقع مسیرهای تبلیغات و اشاعه این نوع گروه ها اغلب از گوگل و فیس بوک می گذرد. گوگل مدعی است که در یک ماه گذشته حداقل 5 برنامه اصلی را که کاربران را به سمت این نوع گروه ها هدایت می کند، مسدود کرده است. این گروه ها اغلب از طریق برنامه های گوگل پلی کاربران را به سمت خود جذب می کنند. با وجود اقدام های گوگل برآوردهای اولیه نشان می دهد هر یک از این برنامه ها حداقل 100 هزار بار از سوی کاربران دانلود شده اند.
از سوی دیگر واتساپ  از سوی 300 کارمند خود، فضای محتواهای غیراخلاقی را رصد می کند که به نظر کافی نیست. فیس بوک مدعی است برای این موضوع 20 هزار کارمند را استخدام کرده که در کنار هوش مصنوعی یک ارتش مناسب به نظر می رسد. اما با همه این ها به نظر می رسد  محافظت از جامعه متشکل از 1.5 میلیارد کاربری واتساپ به این سادگی ها نیست.
واتساپ با تبلیغاتی که از سوی گوگل و شبکه های تبلیغاتی فیس بوک پشتیبانی می شود، اما نکته قابل توجه این است که این برنامه های تبلیغاتی نیز توسط شرکت های ثالث پشتبانی می شوند و این یعنی افزایش احتمال ناامنی.
وضعیت فعلی نشان می دهد که غول های فناوری نه تنها نتوانستند محتوای توهین آمیز،غیراخلاقی و ناخوشایند را در برنامه های خود پیدا کنند، بلکه خود، با وارد کردن برنامه های شخص ثالث به تبلیغاتشان زمینه را برای این محتواها فراهم کردند.
/انتخاب

منبع : ایران آنلاین