اقدامات موثر بانک مرکزی برای کاهش نرخ ارز/ نرخ دلار تا پایان سال افزایش نمییابد
این موزیسین توضیح داد: تا ۱۳-۱۴ سالگی نزد برادرم زندهیاد ایرج کیایی کلیه ردیفهای موسیقی شناخته شده در آن دوران را فراگرفتم اما در ۱۵ سالگی به تبع شور و شر جوانی و تحت تاثیر این فکر که در دایره تکرار قرار گرفتهام، اقدام به نوآوری در سنتورنوازی کردم که اگرچه هم نسلان و نوجوانان از این موضوع استقبال کردند اما اساتید و بزرگان موسیقی انتقاد داشتند ولی همین سبک تا آن جا پیش رفت که سازفروشان اطلاع دادند بعد از انتشار و پخش آثارم تعداد زیادی ساز سنتور فروختهایم و علاقهمندان زیادی به این ساز اقبال نشان دادهاند. بعدها هم گروه کامکارها آثارم را میشنوند و هوشنگ کامکار این سبک را به برادرانش به خصوص به اردوان انتقال میدهد.
کیایی همچنین به گروههای موسیقیای که تشکیل میشود نگاهی داشته و یادی از گروه دوران نوجوانی خود میکند؛ مثلثی که میلاد کیایی، زندهیاد بابک بیات و ایرج جنتیعطائی تشکیل دادند و در آن سالها کیایی به بابک بیات تئوری موسیقی و بعدها سلفژ را آموزش داد، بیات در این گروه خوانندگی میکرد و جنتیعطائی هم ترانهسرا بود. او همچنین به موضوعی اشاره میکند که شاید تا امروز بر بسیاری پوشیده بوده است. این که بهروز وثوقی نیز با او همکاری داشته و اساسا پیش از بازیگری به خوانندگی در گروه موسیقی او مشغول بوده است.
انتقاد از خواننده سالاریدر بخش دیگری از این گفتوگو، میلاد کیایی با انتقاد از خوانندهسالاری گفت: متاسفانه امروز روند خوانندهسالاری در بسیاری از جاها اپیدمی شده است و رسانههایی چون رادیو فرهنگ به آن دامن میزنند. این رادیو باید فرهنگپروری را به جوانان یاد بدهد نه که با اعلام ناقص جزئیات هر اثری قبل از پخش و تنها با اشاره به خواننده قطعه، دیگر عوامل را نادیده گرفته و اطلاعات ناقص به مخاطب ارائه دهد.
میلاد کیایی در پایان مصاحبه مفصلش اشارهای به زندهیاد پرویز مشکاتیان کرد و افزود: آثار این موزیسین متاثر از محمد حیدری بوده است، محمد حیدری از این امر گلهمند و دلآزرده بودند که مشکاتیان هیچ گاه نامی از او نمیآورد و در غربت دار فانی را وداع گفت./ایلنا