کد مطلب: 124264
 
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۱
ارزش بازار جهانی رسانه‌ها و ابزارهای سرگرمی (M&E) در پایان سال 2016 میلادی ارزشی بالغ بر 1.9 تریلیون دلار داشت، این رقم پایان سال 2017 میلادی به 2 تریلیون دلار رسید و هم‌اکنون پیش‌بینی می‌شود ارزش بازار جهانی رسانه در پایان سال‌جاری میلادی از 2.2 تریلیون دلار هم فراتر رود.
 
به گزارش ایران خبر، مرکز تحقیقاتی PwC در گزارش خود اعلام کرد، امریکا به تنهایی 712 میلیارد دلار از این بازار را در اختیار گرفته است و پس از آن چین با 190 میلیارد دلار، ژاپن 157 میلیارد دلار، آلمان 97 میلیارد دلار و بریتانیا با 96 میلیارد دلار قرار دارند.
در امریکا بیش از 1.7 میلیون نفر در عرصه رسانه مشغول به کار هستند و این کشور سالانه از صادرات محصولات رسانه‌ای به دیگر کشورهای جهان درآمدی بالغ بر 21.3 میلیارد دلار را به دست می‌آورد. البته در این بازار بجز شرکت‌های رسانه‌ای، ناشران روزنامه‌ها، تولیدکنندگان برنامه‌های تلویزیونی و... دیگر مراکز از جمله توسعه دهندگان بازی‌‌های ویدئویی، ناشران موسیقی، ناشران کتاب و... هم حضور دارند.
براساس این گزارش ارزش بازار جهانی رسانه به تنهایی در پایان سال 2017 میلادی 892 میلیارد دلار محاسبه شده است که پیش‌بینی می‌شود این رقم با میانگین رشد سالانه 1.4 درصد ادامه داشته باشد. در این میان شرکت‌های فعال در حوزه برنامه‌های ویدئویی و تلویزیون کابلی با امکان اشتراک مخاطبان درآمدی بالغ بر 450 میلیارد دلار را از آن خود کرده‌اند.
همچنین پیش‌بینی شده است در پایان سال 2018 میلادی ارزش بازار جهانی رسانه‌های دیجیتالی 129.4 میلیارد دلار محاسبه شود و کشور امریکا 44 میلیارد دلار از این بازار را از آن خود کند. ارزش بازار جهانی آگهی‌های تبلیغاتی منتشر شده در فضای دیجیتال نیز در پایان سال گذشته 6.2 میلیارد دلار بود که گفته می‌شود این رقم در سال 2022 میلادی از 16.4 میلیارد دلار هم فراتر رود.

منبع : ایران آنلاین