کد مطلب: 110650
 
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۶
معاون فرهنگی آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: این وزارتخانه در زمینه حمایت از کالای داخلی دو راهکار در حوزه ورزش و جوانان دارد که تحقق این مهم، نیازمند فرهنگسازی و هدف گذاری تولیدکنندگان بر کیفیت و قیمت کالاها است.
 

عبدالحمید احمدی اظهار کرد: وقتی تولیدکنندگان کالاهای ایرانی این دو شاخصه را هدف قرار دهند، به طور حتم توان رقابت در بازارهای داخلی و حتی بین المللی تقویت می شود و مردم هم در این فرایند، خرید کالای داخلی انتخاب نخست آنها خواهد بود.
وی ادامه داد: دو عنصر کیفیت و قیمت از سوی تولیدکنندگان در رشد صنایع داخلی نقش مهمی را ایفا می کند که با ارتقا سطح کیفی محصولات، مصرف کننده داخلی تشویق به حمایت از کالای ایرانی و معرف آن به سایر مصرف کنندگان می شود.
معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: این وزارتخانه هم برای تحقق حمایت از کالای ایرانی دو راهبرد را یکی در حوزه ورزش و دیگری جوانان در دستور کار قرار داد. بر این اساس در حوزه ورزش با استفاده از ظرفیت های موجود در رویدادهای ورزشی در بعد داخلی و خارجی می توان برای تبلیغ کالای ایرانی اقدام کرد.
معاون وزیر ورزش ادامه داد: به همین منظور در این مسیر همه حوزه های ورزشی در سراسر کشور اولویت خود را در استفاده از تولیدات داخل به ویژه در پوشاک و البسه قرار دهند.
احمدی دومین برنامه را مربوط به بخش جوانان با عنوان 'جوان ایرانی، کالای ایرانی' بیان کرد و گفت: جزییات این برنامه از سوی معاونت جوانان در آینده نزدیک اعلام می شود.
وی اضافه کرد: البته وزیر ورزش و جوانان در بخشنامه ای به تمامی حوزه های ورزشی از جمله فدراسیون ها و مدیران عامل باشگاه های استقلال و پرسپولیس ابلاغ کرد که در جهت تحقق این شعار از ظرفیت های موجود استفاده شود.
معاون وزیر ورزش تاکید کرد که حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی باید به عنوان یک فرهنگ معرفی شود که تحقق این شعار نیازمند عزم ملی، جدی و همه جانبه است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، سال 97 را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام گذاری کردند.

منبع : ایران آنلاین