عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با ایران خبر:

حضور روانشناس تنش میان معلم و دانش آموز را کاهش می دهد

کد مطلب: 61840
 
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۶
خانلری گفت: حضور روانشناس در مدارس می تواند تنش میان معلم و دانش آموزان را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.
 
در سالهای اخیر گزارش تنبیه بدنی دانش آموزان در مدارس افزایش قابل توجهی داشته است. اخباری از برخوردهای ناشایست برخی معلمان با دانش آموزان که علاوه بر اینکه قابل تامل و غیر قابل اغماض است موجب نگرانی هایی از سوی والدین شده است.

البته چندی پیش کفاش، معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به بالارفتن آمار تنبیه بدنی در مدارس به ایران خبر گفته بود: این که اخبار بیشتری درباره تنبیه بدنی دانش آموزان می شنویم به معنی زیاد شدن تنبیه نیست بلکه اطلاع رسانی در این زمینه افزایش یافته است.

در همین رابطه کارن خانلری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم ضمن اینکه وجود حداقلی تنبیه در مدارس را نیز قابل نقد دانست به ایران خبر گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا روانشناس و مددکار اجتماعی به طور مستمر در مدرسه حضور دارد و با دانش آموز در ارتباط است.

نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس نهم و دهم با بیان اینکه این ارتباط دائمی منجر به شناخت روانشناس و مددکار از دانش آموز می شود، گفت: همین شناخت روحیه در  مواقع بروز مشکلات می تواند به حل آن کمک کند و تنش میان معلم و دانش آموز را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسقانه در سیستم آموزشی ما حضور روانشناس و حتی مربی های پرورشی چندان جدی گرفته نشده است.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر از توجه زیاد سیستمهای پیشرفته آموزشی به بحث روانشناس الگو بگیریم می توانیم از بروز خشونت در مدارس جلوگیری کنیم.